12 April. - Page Lake Powel

Door Etty en Ben - 08-05-2019 21:31

Het was weer koud vannacht en staan vroeg op. We zetten de kachel aan. De 4 badkamertjes zijn unisex. Geen onderscheid dus. Het water is niet echt warm.

Na het eten vetrekken we. In het plaatsje kunnen we gas tanken, er gaat 1,6 gallon in, kosten 5 dollar. Nu zien we ook waar het Visitors Center is. We gaan er heen. Omdat we in het Navajo Tribal Park zijn, is onze Card niet geldig en we betalen 20 dollar entree. Na een rondje in de winkel en het museumpje vertrekken we richting Page, nog zo’n 3 uur rijden. In Page aangekomen bezoeken eerst maar eens een Visitors Center, we hebben geleerd. Men geeft ons de route aan naar de Campground en wat we allemaal kunnen doen hier bij Lake Powell. Van een collega had ik gehoord dat je ook met een boot een cruise kon maken op het meer. Ook hier informeren we na en we krijgen een papier mee met de mogelijkheden. We gaan naar onze WahWeap Campground waar we een paar dagen geleden een plaats hebben geboekt. Het is een plaats voor een tent en een self contained RV. Dat hebben we. Maar eerst reserveren we de Antilope Canyon Boat Cruise in de lobby van het Hotel, welke om 16:15 zal vertrekken. We kunnen nog lekker buiten zitten en de korte broek kan weer aan. Een uur te vroeg, we zitten nu in Arizona en daar is de tijd een uur vroeger, komen we aan om de reservering om te zetten in een boeking.

We wachten buiten in het zonnetje.

De boottocht is schitterend. We varen zo de Antilope Canyon in. Nu zie je de rotsen vanaf een andere kant. Terug op de camping ruik je overal de fire pits. Deze branden niet alleen voor de steaks maar geven ook warmte. Als je alleen een tentje hebt is het nog best fris. Bij ons brand de kachel.

Tip: Vraag altijd even naar de tijd als je de grens tussen de staten overgaat.

Tip: Zoek eerst het bezoekerscentrum voor informatie over het gebied.