Kennebunkport en Acadia National Park

Door Marloes Harmsen - 20-05-2019 15:40

Onze eerste nacht sliepen we op Sandy Pines Campground, een mooie, nette en rustig gelegen camping in het bos.

We begonnen dag 2 met de camper vol goede moed, want de zon scheen! Op naar Kennebunkport. Naar 2 keer door het kleine plaatsje gereden te hebben, zonder een parkeerplek te kunnen vinden kwamen we uit bij Kennebunk Beach en zijn we even gestopt. Omdat Kennebunkport er zo leuk en gezellig uitzag besloten we het nog één keer te proberen, maar helaas. Voor campers is parkeren eigenlijk niet te doen. Er wordt bij de parkeerplaatsen duidelijk aangeven: No RV parking. Dan nog maar een keer er door heen rijden en wat foto’s schieten. Vanaf Kennebunkport reden we over de Ocean Avenue en Shore Road naar Cape Porpoise. Wat staan er kasten van huizen aan de Ocean Avenue. Het was een leuke route om te rijden.

Cape Porpoise is een klein vissersdorpje wat vooral bekend staat om kreeft. Er hing hier dan ook een enorme vislucht, maar het was zeker een leuke en kleurrijke stop.

We vervolgden onze weg richting Acadia NP, maar niet voor we een stop gemaakt hebben bij het Portland Head Light, de oudste werkende vuurtoren van Maine. Ook hier was het parkeren met de camper een drama. Uiteindelijk hebben we onze eigen RV parking maar gecreëerd op de overflow parkeerplaats.

Het was een erg mooie locatie om een stop te maken.

De afstanden vallen ons toch wat tegen, wat ook komt door de ontzettend slechte wegen hier in Maine. Overal grote gaten en scheuren.

Rond 18:30 uur kwamen we aan op onze camping in het park; Blackwoods Campground. Een mooie rustige natuurcamping.

We zijn ‘s ochtends steeds vroeg wakker en rond 08:45 uur begonnen we onze dag in het park.

Onze eerste stop was Jordan Pond. Er waren zowaar RV parkeerplekken, wat voelde we ons welkom in Acadia ;)

Vanaf de parkeerplaats zie je het al liggen en is het een korte wandeling.

Een mooi helder meer omringt door bergen, dit water wordt ook als drinkwater gebruikt. Aan de overkant van bet meer zie je de Bubbles zit, 2 kleine bergen.

Inmiddels was het gaan regenen en gingen we op weg naar Cadillac Mountain.

Althans, dat was het plan, maar helaas was de weg hiernaartoe nog afgesloten voor campers en bussen. Jammer dus! Dan maar door naar het Visitors Center, want daar waren we de dag ervoor niet geweest omdat we laat aankwamen. Maar ook deze was dicht. We zitten nog net te vroeg in het seizoen.

Laten we dan maar naar Bar Harbor gaan.

Bar Harbor is een erg gezellig plaatsje, met leuke winkeltjes en restaurants. Helaas regende het ook hier en gingen we bij een eettentje naar binnen voor koffie/thee en een overheerlijke cheesecake. Oké, en voor hun WiFi.

Terug naar het park, waar we naar Sand Beach gingen. Een mooi zandstrand (ja, de naam zegt het al). Wat foto’s geschoten en weer terug want het regende nog steeds. Het was maar goed dat we snel teruggingen, want er stonden Park rangers bij onze camper. We mochten hier niet parkeren. Oeps.. de bordjes verkeerd gelezen. Al waren wij er natuurlijk van overtuigd dat we gelijk hadden en zei Henriette nog dat zij het fout had. Maar nee, we hadden ongelijk.

Iets verderop lag Thunder Hole. In deze kloof knallen de golven tegen de rotsen, tenminste, als het water wat ruiger is.

Maar ook zonder de woeste golven was het een prachtig punt.