Dag 9 en nog steeds Jasper

Door Fritzel - 15-06-2019 03:00

Afgelopen nacht dus een verkwikkend onweer maar vanmorgen was het droog. Vandaag moeten wij naar een andere camping in Jasper. Van campground Wapiti naar campground Wabasso. Alle campgrounds waren vol hier dus naar een andere toe. Op de borden bij de ingang staat ook full/Complet, alles is tweetalig hier. Maar de camping was gewoon halfleeg. Na het ontbijt moesten we de campground dus af. Eerst ging ik de camper vullen met drinkwater (gewoon op zijn Nederlands tegen het verkeer inrijden met de SRV auto, de vulopening zat aan de andere kant hihi) en daarna alle afvalwater lozen op een speciale plek en daarna douchen. Niet dat je er zo vies van wordt maar af en toe eens douchen is zo gek nog niet op vakantie J Yvon heeft een bijzondere band met Elks, want ze wilde de doucheruimte uit en daar stond weer een Elk te flirten met haar en zij kon de deur niet uit. Een deskundige zei in je handen klappen maar de Elk nam het applaus in ontvangst en pas toen ik écht boos ging kijken liep de Elk weg en was Yvon bevrijd!! Toen richting Jasper om te ontbijten en hopen op helder weer zodat we naar de Jasper Skytram kunnen, dat is een gondel naar een hoge berg met een geweldig uitzicht. Maar eerst de camper op een ruime parkeerplaats in het stadje parkeren en ontbijten.

Dat ontbijten is een waar feest en was best uitgebreid en we genoten ervan. We werden bediend door een reuze vriendelijk meisje (voor de gelovigen onder ons, bediend worden kan anders maar is gelukkig niet nodig) uit the Czeck Republic, uit Tsjechïe dus en die werkt een jaartje in Canada voordat ze weer gratis!!! verder gaat studeren. Daar had ik gratis internet en aan de meesten heb ik een aantal foto’s via whatsapp gestuurd omdat het via de berichtensite niet lukt en het anders te druk wordt op de dia-avond en die had ik klaar gezet dus verbinding en sturen maar en de meesten zagen eindelijk wat er in Canada regelmatig gebeurd. Je ziet er beren op de weg!

Daarna aan de koffie bij Tim en in gesprek met een ouder Engels echtpaar, tenminste dat denk ik altijd dat iedereen ouder is dan ik maar soms is dat niet meer het geval, maar het ging even over de Brexit en dat vonden en vinden ze helemaal NIETS!! Ze hopen op een nieuw referendum of op een nieuwe stemronde want NIEMAND weet in Engeland wat er te gebeuren staat. De mevrouw kwam uit Noord-Ierland en daar was het allemaal reuze onduidelijk.

Tot zover de politiek. Na Tim Hortons maar door Jasper hobbelen. De bergen bleven verscholen onder de wolken en het druppelde regelmatig dus maar even naar de supermarkt en je weer verbazen over van alles en nog wat in die winkel. Maar lekker brood gehaald en melk en andere onmisbare zaken en toen maar even terug naar de camper alles erin zetten.

Daarna naar de plaatselijke toeroperator om morgen áls de zon schijnt een rondvaart te maken over Maligne Lake en dat schijnt erg mooi te zijn en er is ook nog een hike ergens de Maligne Canyon in, maar omdat het zo druk is maar even reserveren. De Canadese Pelleboer (Pellefarmer) heeft voor de zaterdag mooi weer beloofd (een 8!!) dus we kunnen niet wachten.

Toen waren we uitgewandeld en alle winkels inmiddels drie keer van binnen gezien. Geleerd dat Canadezen mensen uit Newfounsland Newfy’s noemen, dat ze reuze vriendelijk zijn en dat wij er klaar mee waren. Bij de camper zat er een formulier onder de ruitenwisser en wij dachten oeps een bon. Maar nee, wij stonden geparkeerd waar geen campers mogen parkeren dus er stond op aangegeven waar we wél mogen parkeren en ook dat we het NOOIT meer mogen doen want anders krijgen we 65 dollar boete. Best vriendelijk, kom daar bij ons eens om…

Onderweg naar onze nieuwe camping stonden er weer auto’s aan de zijkant van de weg te knipperen met alarmlichten en wat denken jullie, ik zal niet op jullie antwoorden wachten, maar een échte GRIZZLY BEAR J Een echte en ik de camper uit en fotograferen, zo gaaf en bijzonder. Ook weer gezien. Het is een hele bijzondere reis tot nu toe en dat we eergisteren een Coyote zagen blijkt ook erg bijzonder.

Gisteren en vandaag maar 6 foto’s gemaakt tót wij de GRIZZLY zagen :-)

Morgen met de rondvaartboot mee, en voor nu tot iets later