Dag 32 Vancouver – Leidschendam …..

Door Fritzel - 09-07-2019 20:13

Het is dan zover, het laatste verhaaltje over de belevenissen, en het is nog gekker want het is nu dinsdag en ik zit thuis aan de tafel na het eten en voor mijn gevoel is het “gewoon” maandagavond en waren we vanmorgen nog in Vancouver. Raar gedoe die tijdzones en niet slapen in het vliegtuig :-(

Maar ik was gebleven bij gistermorgen, vroeg opgestaan, tassen ingepakt en de nieuwe tas ook aardig vol met alle kado’s en andere aandenkens, die vlug beneden gezet en op weg naar een ontbijt. De ZON scheen écht!!! De hele Denman Street doorgelopen op zoek naar een nieuwe ontbijtwinkel en uiteindelijk kwamen we bij dezelfde ontbijtzaak als de laatste drie dagen terecht, Joe’s.

Heerlijk gegeten en voor de verandering weer eens teveel haha. Toen op jacht naar fietsen want het is de laatste ochtend in Vancouver, dezelfde fietsenwinkel als de vorige keer want het waren kwalitatief hele goede Trek fietsen. Ik schrijf dat omdat de fietsen die we in Whistler huurden waardeloos waren en niet goed schakelden. Toen besloten wij een rondje door de harbour te fietsen en dat is een prachtig fietspad. We hadden zon en wind mee dus soepeltjes langs de mooiste penthouses, schepen, water en gewoon door prachtig Vancouver. Om de 100 meter stoppen voor een fotomoment. We reden langs het stadion van de Vancouver Whitecaps, voetbal en langs het (ijs)hockeystadion van Vancouver en dat is echt de grootste sport daar. En toen langs het Olympisch dorp gefietst en het leuke is dat er overal prachtig onderhouden parken en plantsoenen zijn en die prachtig bijgehouden worden door de mannen met groene vingers. En ook zie je nergens rotzooi op straat. Heel veel mensen in Vancouver fietsen overal naar toe, en ze lopen hard of wandelen en dan heb ik het vooral over de mensen die wij tegenkwamen :-) Staan we weer een foto te maken, komt er een meneer aanlopen, “is it Dutch or Flemish (Vlaams dus)”? Nederlands dus vooral en die meneer sprak heel goed Duits als Canadees en hij was in Duitsland gelegerd geweest en hij trainde voor de Jacobs route naar Santiago de Compostella, ik wilde nog zeggen dat hij ook beter even de schoolslag kon gaan oefenen want het is best ver zwemmen. Toen kwamen we aan op Granville Island, dat zijn oude fabrieken waarin allemaal eetwinkeltjes en andere zaken waren waar je van alles kan kopen en heel veel mensen spreken ons aan als ze horen dat wij een andere taal spreken. Erg leuk en de meeste zijn in Amsterdam geweest :-) Toch nog maar wat gekocht want we hadden zo weinig hahaha en toen een brug op fietsen, ook dat ging soepel en daarna de fietsen ingeleverd. De hele fietsroute reden wij over vrije fietspaden en dat is best bijzonder in zo een grote stad. Toen kwam het einde van de vakantie snel naderbij. Nog even een kop koffie drinken en een vriendelijke mevrouw stootte ons tafeltje aan en de koffiebeker van Yvon viel op de grond en het laatste slokje koffie ook. Yvon was blij dat ze die plons koffie bijna op had en die mevrouw wilde een nieuwe kop koffie voor haar kopen hahaha (een beetje mr Bean op zijn verjaardag in het restaurant!)

De koffers opgehaald, taxi gebeld en weemoedig stapten we weer in een oranje Yellow cab. De rit naar het vliegveld ging soepeltjes door de prachtige buitenwijken van Vancouver. Op het vliegveld inchecken en mijn tas was slechts 14 kg!! Die andere twee iets zwaarder en door de winkeltjes en daar zagen wij alweer allemaal aanbiedingen van ons favoriete merk SALE dus maar weer de creditcard tevoorschijn gehaald en na een patatje en een frisdrankje waren wij klaar voor de reis. We vlogen naar het licht toe dus niet slapen maar wel The Rocky Mountains gezien, Groenland, de besneeuwde bergtoppen vooral, en het volgende was Den Haag omdat de rest bewolkt was. Supersnel door de douane en de koffers kregen we met voorrang op de band, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Daar was Nienke al om ons op te halen en om 12 uur thuis ………

Dan ben je ineens uit het vakantieleven en terug in de dagelijkse sleur maar gelukkig hebben we de dia-avond nog en die tienduizenden foto’s van bergen, watervallen en meren :-)

Ik vond het weer erg leuk om alle verhalen te typen en de reacties werden met plezier gelezen. Voor iedereen en mooie zomer en wie weet tot een volgend avontuur

Groeten

Yvon en Fritzel

Yvon las altijd het verhaaltje na en haalde mijn typ fouten eruit en typte soms iets wat zij nodig vond erbij :-)