Dag 18, bestemming Bryce Canyon

Door Monika - 12-08-2019 15:39

We hebben heerlijk geslapen, allevier. Na het ontbijt rijden we naar Horseshoe bend. Man, wat een drukte. In colonne lopen we de best pittige klim (het is maar 1 km, maar wel een heuvelachtig zandpad in de warmte) naar het uitzichtpunt. Mooi hoor, maar door 'alles eromheen' ietwat teleurstellend.

Na een bezoek aan de Walmart rijden we naar Utah. Onderweg stoppen we voor je raadt het al, een picknick langs wat later blijkt de Virgin river aan de rand van Zion. Het landschap wordt groener, heuvelachtig. Dat we veel Duitse namen lezen, versterkt het Alpengevoel, al is het ook weer heel anders.

Aangekomen bij Ruby's Inn volgt mijn tweede teleurstelling: mijn gezin wil niet mee te paard de canyon in, hoewel ik het hier al maanden over heb. Manlief stemt wel in, dan laten we de jongens uitslapen en gaan samen. Maar helaas, de rit op een in ons schema passend tijdstip is vol. En zo worden beslissingen soms voor je genomen en vervliegt een droom. Onze kamer kijkt uit op een meertje, heel mooi. Even rusten en wat opfrissen voordat we naar de canyon rijden.

We rijden het park in, tot Rainbow point en vanaf daar gaan we via verschillende uitzichtpunten terug. Bryce heeft sinds mijn bezoek ruim twintig jaar terug een speciaal plekje in mijn hart. De groene omgeving met herten, de verschillende uitzichten op de hoodoos met hun prachtige kleuren.... ik mis wel de chipmuncks die er toen veel waren en we nu niet een van zien.

Na zonsondergang willen we gaan eten in het restaurant, maar daar staat een lange rij. We lopen dus vlug naar de diner. Hier zijn we net voor de grote drukte en het eten is lekker (rijst met kip, vis met patat). We ronden de avond af met lezen, internetten. De spelletjes die we bij ons hebben blijven ook nu in de koffer. En dat is prima zo.