Dag 22-24, Los Angeles

Door Monika - 18-08-2019 22:07

Wat heerlijk om na de hitte van de afgelopen dagen weer gewoon, lekker zomerweer te hebben. Zo kunnen we ook nog wat doen in deze stad.

Voor de trip vanuit LV naar LA hebben we voor een deel route 66 opgepakt, want dat was onze bedoeling, deze vakantie. Helemaal rijden duurt veel te lang, maar dit is oké. In Barstow zijn we gestopt en hebben in een typische diner geluncht. De laatste corndogs, bedenken de jongens. Aangekomen in LA rijden we langs de eerste McDonald's wat nu een museum is. Helaas, gesloten. Het is wel genoeg geweest, op naar het hotel. Op de snelweg rijden we naast een prachtige Ferrari waarvan de bestuurder Michael Douglas blijkt te zijn! Vol oogcontact. Welkom in de City of the rich and famous, baby. Bij het avondeten (een klein zaakje, niets bijzonders, maar lekker Japans eten), zitten we naast J-Splif. Gaat goed zo.

Het is opnieuw een fijn hotel, in een prima wijk van deze enorme stad. We hebben goed geslapen en gaan naar de Flightclub, dat blijkt in de Joodse wijk te liggen. Ik bezoek de koosjere winkels (leuk) en koop wat fruit en brood. Dit eten we op in Lake Hollywood Park, van waaruit je dé letters goed kunt zien. De rit ernaartoe is leuk. We komen door smalle kronkelweggetjes, langs mooie huizen.

Hierna gaan we naar Santa Monica. We krijgen de laatste stempel in het paspoort. Van het overhandigen van het certificaat voor het afronden van route 66 maken ze bij 66 to Cali bijna een ceremonie. Leuk! Het maakt wel dat ik aan iedereen die een foto maakt bij het bordje end of the trail, wil vragen: 'heb je hem echt gereden? Wat vond je het leukste onderweg?'

We huren een fiets en fietsen langs het strand van Santa Monica naar Venice Beach. Leuk, maar ook wat gevaarlijk omdat er veel mensen midden op het pad zo nodig selfies moeten maken. En dan onze jongste, die een helm op moet omdat hij nog geen 18 is😂. 's Avonds lopen we over de Walk of Fame. Volle, maar fijne dag.

Zaterdag, onze laatste dag, willen we niet zo veel doen. We gaan naar Rodeo Drive, waar een tentoonstelling bij Luis Vuitton is met ook inbreng van Off-white. Wat leuk om te eindigen met iets wat we in de eerste dagen in Chicago ook deden. 's Middags is het heerlijk luieren bij het zwembad. 's Avonds netflixen we bij een pizza op bed. Helemaal goed zo!

Maar dan blijkt zaterdag niet onze laatste dag te zijn. De vlucht is geannuleerd. Niet weer hè (déjà vu van New York....). Gelukkig valt het dit keer mee. We kunnen onze kamer in het hotel nog een dag houden, de auto is beschikbaar. Prima. Morgen doen we niets, we hebben zó veel gezien en gedaan, het was geweldig zo en genoeg. Dat wordt een luie dag bij het fijne zwembad van ons hotel. Hebben we toch nog een rustdag gehad tijdens deze fantastische reis😉.