Dag 19

Door van den Brug - 04-07-2019 05:09

Woensdag 3 juli.

De Elk Falls Suspencion Bridge staat vandaag op het program. Slechts 3 km bij de camping vandaan, mooie wandeling door het bos vol varens, veel omgevallen en met een dikke laag mos bedekte bomen. Via een trap omlaag komen we op een vieuw point en kunnen we de waterval bewonderen. Ook gaan we nog over een metalen brug naar een ander uitkijkpunt, maar dit is niet echt bijzonder, wel hoog.
Daarna wandelen we richting het oude uitkijkpunt uit 1939 en zakken we af tot de waterval hoogte, we dachten dat het verkoelend zou zijn, maar de vochtigheidsgraad is erg hoog. Er hangen 2 wespennesten aan de rotswanden, bijzondere bouwwerken. Een gevlekte naaktslak kruist ons pad (nog nooit gezien)en terug op de P plaats eerst maar eens koffie.
We zetten de route voort naar het Strathcona Park, onderweg nemen we een afslag naar de Strathcona dam te bewonderen, hmmm 4km gravel pad en alles wordt weer flink door elkaar gerammeld, de dam was ook niet echt bijzonder, dus het rammelpad weer terug. Uiteindelijk komen we bij Buttle Lake via een 50 km lange slingerweg, onderweg is er weinig te beleven, hebben daar een tijdje aan het water gezeten en besluiten terug te gaan.
We gaan het centrum in en komen bij het Ocean Aquarium, een klein houten gebouw, maar binnen zijn heel veel verschillende zee dieren te zien, erg leuk en gelijk naar ons water spugende monster van gisteren gevraagd. Het blijkt een Horse Clamb te zijn, zoeken we thuis wel uit.
In de haven nog een zeehond gespot en een terrasje gepakt, dan ook maar wat eten, zijn we gelijk klaar voor vandaag.
Terug op de camping toch maar een douche in de camper genomen, viel best mee en we zijn weer fris.