Woensdag 10 Juli: de camperreis gaat beginnen; van Las Vegas naar Seligman

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 11-07-2019 07:40

Vanmorgen moesten we op tijd opstaan want we worden om 07.30 uur opgehaald door de transferservice van Best Time, onze camperverhuurder. Gelukkig waren we precies op tijd want we moesten nog even zoeken naar de ophaallocatie achterin het hotel. De dame die ons kwam ophalen was erg vriendelijk en vertelde dat ze nog een familie op moestz halen. Deze familie sliep in het Luxor hotel dus die zaten zo in de auto. Heel toevallig waren dit ook Nederlanders (familie Cornelissen) en waren ook gisteren aangekomen in Las Vegas. Hun reis verloopt verder bijna hetelfde als die van ons, dus wie weet gaan we elkaar onderweg nog een paar keer tegenkomen.

Binnen een half uur waren we bij de ophaallocatie van de camper. Onze camper stond keurig netjes klaar en na het afhandelen van alle papieren en de uitleg konden we na ruim 2 uur richting de supermarkt rijden.

Het is even wennen zo'n groot bakbeest, vooral het optrekken is iets anders vergeleken thuis, een Toyota Prius is nu eenmaal geen Ford 5,7 ltr V8, maar het valt niet tegen zo voor de eerste keer. Al het servies stond nog keurig netjes op z'n plek toen we bij de supermarkt aankwamen.

Toen ging de grote inkoop beginnen. gewapend met twee grote lege karren hebben we de Wal-mart bestormd. Na zo'n 1,5 uur shoppen stonden we met twee volle karren weer buiten naast onze camper. Gelukkig zijn we in Amerika en worden alle boodschappen netjes vanuit de scanner in een tasje gedaan. De dame aan de kassa leek in eerste instantie niet blij maar kon er uiteindelijk wel om lachen, nou dat was niet zo gek want volgens mij hadden ze de normale weekomzet nu in een dag gehaald !

We blijven nog even op de parkeerplaats staan en eten snel wat boterhammen, en dan wordt het tijd om eindelijk te gaan vertrekke. We stellen de navigatie in en rijden als eerste naar de Hooverdam. Dit is maar 30 kilometer vanaf Las Vegas en daar zijn we dus zo. Er staat wel erg veel wind onderweg, dat was gisteren trouwens ook de reden voor het extra rondje tijdens de landing, dat is ook nog wel een ding om aan te wennen. Vlak voordat we bij de Hooverdam zijn krijgen we een politiecontrole. De zijvakken aan de buitenkant van de camper moeten open en er is een agent die binnen gaat kijken. Gelukkig vinden ze niets in onze camper en mogen we snel weer doorrijden. Niet veel later parkeren we op een grote parkeerplaats, tussen twee andere RV's. Wel een erg leuk gezicht, drie keer hetzelfde model maar telekens een beetje anders..

We stappen snel uit en willen een rondje wandelen over de dam heen en terug maar het is veel te warm. We zoeken het op het is hier zeker 42 graden. We schieten wat mooie foto's, kijken even rond en gaan dan snel teurg naar de camper

Tijdens het rijden staat de airco vol aan maar het blijft toch aardig warm in de camper. Alhoewel we niet zoveel last hebben van de zon in de camper, de koof boven de bestuurderscabine houdt de zon wel tegen dat is wel een stuk prettiger dan als we met de auto gereden zouden hebben, We rijden na de Hooverdam door naar Kingman, dit is een dorpje aan de route 66 en heeft een prachtige oude trein staan. We zoeken hem op, maken wat mooie foto's en vervolgen de weg weer richting Seligman. We kunnen kiezen om dit over de snelweg I-40 te doen of over de oude route 66. Nou die keuze is niet zo moeilijk, route 66 it is !

Onze volgende stop is in Hackberry, hier staat een oude bezinepomp. Het gebouw is nu omgedoopt tot een souvenierwinkel en we vinden hier een leuk bord om in de tuin op te hangen. Verder hangt de winkel vol met oude kentekenplaten en briefjes met geld. van over de hele wereld. Erg leuk om te zien.

Het is ondertussen al bijna half zes dus we gaan snel verder. We rijden nog een uurtje door naar onze camping in Seligman. Onderweg stoppen we nog een keer omdat we al zeker 5 minuten geen auto meer gezien hebben. Dus even foto's maken midden op de eg, nu kan het een keer ! Wat een verschil is dit met het veel te drukke New York ! Echt onvoorstelbaar, in New York loop je met 1000 man tegelijk op de stoep en hier zie je geen kip !

Niet veel later komen we bij onze super de luxe camping aan. Hahaha nou dat super de luxe kan best weggelaten worden hoor want de campings hier stellen niet veel voor behalve een parkeerplaats en that's it. Maar deze camping heeft toch echt een zwembad en een kinderspeelplaats. De meiden mogen van de beheerder nog een half uurtje het zwembad in, want eigenlijk was het al gesloten. En ondertussen gaan wij maar eens proberen om wat eten te maken, Dat gaat erg goed alhoewel de koelkast en de diepvries toch wel wat problemen hebben met de boel koel te krijgen. Het is ook bloedverziekend heet geweest en tijdens het rijden werken deze apparaten alleen maar op propaan. We sluiten de camper snel aan op het stroom en kunnen dan ook de airco in de leefruimte aanzetten.

Buiten koelt het in de avond heel snel af maar dat is niet erg, het is heerlijk om nog even buiten te zitten. Maar we maken het niet laat want we zijn allemaal nog een beetje moe van onze avonturen in New York en het nieuwe tijdverschil van Las Vegas.