Woensdag 17 Juli: van Zion National Park naar Las Vegas

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 18-07-2019 19:49

We slapen vandaag een klein beetje uit want we hebben niet veel op het programma staan meer behalve een bezoekje aan de camperverhuurder om te kijken of ons probleem met het water opgelost kan worden. Eigenlijk wilden we naar Valley of Fire gaan maar aangezien het vandaag ook enorm warm is slaan we die toch ook maar over. Na het ontbijt rijden we Zion uit richting het zuiden, we komen na een klein half uur op de snelweg terecht en zien dan op de navigatie dat het nog 197 km tot Las Vegas is. De snelweg (Interstate) dat is voor het eerst dat we die gaan rijden, het is niet druk, helemaal niet zelfs en we rijden eerst door een prachtig berglandschap maar niet veel later wordt de wel lang en saai. Alhoewel we rijden midden door de woestijn en dat is toch ook wel heel bijzonder om te zien en soms zijn er flinke windvlagen waardoor het rijden echt niet saai is maar stiekem nog een beetje hard werken. Ongeveer halverwege begint ineens het afdichtrubber naast mijn raam te flapperen en binnen no-time schiet heel het rubber los. Snel even stoppen en gelukkig kan Dave het rubber makkelijk weer op zijn plaats terug krijgen.

We komen over de stateline van Arizona en niet veel later die van Nevada, daar krijgen we ons uur tijdverschil weer terug. Het duurt even voordat alle telefoons zich aangepast hebben maar snel wordt duidelijk dat we niet om 13.00 uur bij Best Time aan zullen komen maar om 12.00 uur al. Als het repareren niet te lang duurt kunnen we zelfs Vegas nog in. We rijden volgens de navigatie de juiste straat in en komen gelijk langs onze camping, dat is mooi want we hadden geen flauw idee waar deze zat. Aangezien de straten hier een kilometer of 15 lang zijn duurt het even voordat we bij Best TIme zijn. We worden vriendelijke ontvangen en na onze uitleg wordt de camper gelijk de werkplaats ingereden. Blijkbaar is de reset schakelaar kapot gegaan vandaar dat we de brander niet meer konden resetten. De reapratie duurt een klein uur dus rond 13.30 uur rijden we richting onze camping Sam's Town.

Na het eten maken we een lijstje met welke 6 dingen we nog gaan doen met onze Go Las Vegas card. Het wordt:

• Linq Zip Line
  • Linq High Roller
  • Hollywood Cars Museum
  • Rollercoaster at New York New York
  • Madame Tussauds
  • Marvel S.T.A.T.I.O.N.

Vandaag hebben we wel tijd om naar het Hollywood Cars Museum te gaan, deze ligt buiten the Strip en daardoor gaan we gewoon met de camper. We rijden er vrij snel naar toe en komen langs the Strip, Daar gaan we straks zeker nog even overheen rijden, ook al zijn we een van de weinigen die dit met een camper doet ! Het museum is leuk maar valt een beetje tegen, de auto's staan hutjemutje op elkaar en zijn niet echt maar replica's tenminste dat moet bijna wel ! Ecto 1 van Ghostbusters is zelfs een totaal verkeerd model, eigenlijk best grappig om te zien. General Lee en de Pontiac van Knight Rider en zelfs de auto's uit Fast en Furious lijken echter.

Na een klein half uur staan we weer buiten, wat gaan we nu doen ..... we zijn vlakbij Hotel New York New York dus wel zouden de rollercoaster ook wel kunnen doen nu. Maar dan moeten we eerst een parkeerplaats zoeken waar we de camper kwijt kunnen. Dat valt niet mee en na heel veel rondjes rijden, zelfs helemaal over the Stip van voor naar achter komen we het bord Welcom in Las Vegas tegen, even eruit en een foto maken maar er staat een gigantische rij dus maken we maar een foto vanaf de zijkant.

We rijden weer terug richting the Strip en komen langs een grote parkeerplaats waar een paar campers staan. Mooi want daar past die van ons ook wel tussen, het blijft een gratis parkeerterrein te zijn dus daar maken we graag gebruik van. We staan nu aan het begin van the Strip en lopen eerst langs heet Manadalay Bay, Luxor en Excalibur om daarna de weg over te steken naar New York New York.

We komen langs een zij-ingang van hotel New York New York binnen en gaan snel richting de rollercoaster. Er staat een kleine wachtrij maar al snel zitten we in de achtbaan, we zitten in het tweede karretje, rij 3 en 4. De achtbaan is geweldig, met looping, kurketrekker en een stukje waar je op je kop aan komt  en dan doordraait,  het is leuk en eigenlijk willen we gewoon nog een keer ! Er worden onderweg drie foto's gemaakt, De eerste bij de start door een fotograaf, daarna net uit de looping en de volgende ook onderweg ergens. Ze zijn leuk en we besluiten om ze allemaal te kopen, zo hebben we een leuk aandenken.

Na de rollercoaster gaan we lekker eten want we hebben nu toch wel honger gekregen. In het hotel komen we een diner tegen waar ze heerlijke frietjes hebben. De refill van het drinken gaat goed, in no-time hebben we een liter opgedronken en alle tekorten weer aangevuld.

We gaan terug naar onze camper en rijden via de snelweg door naar Fremont Street. Dit is het oude gedeelte in Las Vegas en daar is een overkapping waar op bepaalde tijden een mooie show te zien is op LED schermen. Jammer genoeg zijn we net te laat voor de show maar er is voldoende te zijn. Alhoewel dit voelt veel warmer en benauwder aan omdat het en kleiner van opzet is maar ook helemaal overdekt is. Er lopen veel meer zatte mensen, maar ook straatartiesten en veel zwervers, de sfeer is echt totaal anders dan in het nieuwe Las Vegas aan the Strip. We blijven er noet zo lang, lopen een klein rondje en gaan dan snel terug naar de camping.

Terug op onze parkeerplaats camping gaan we nog even een was draaien, dat mag wel na alle zanderige dagen en kunnen we weer heerlijk douchen, Moe maar voldaan vallen we rond een uur of elf allemaal en slaap.