Zaterdag 20 Juli: van Mono Lake naar Yosemite National Park

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 23-07-2019 07:54

Vandaag hebben we gelukkig maar een korte reis, maar 125 kilometer over de Tioga Road en mooie bergpas richring Yosemite National Park. We hebben eerste even uitgeslapen en vertrekken rond 10 uur van de camping. Het was nog even spannend want de Tioga road is pas sinds begin Juli open na de zware sneeuwval van afgelopen winter maar gelukkig is de weg nu helemaal sneeuwvrij en gerepareerd waar nodig was. De weg is werkelijke prachtig en na de entree van het park staan we binnen een minuut alweer langs de weg om foto's te maken.

Het is er echt ontzetteme mooi, veel hoge bergen met sneeuw uiteraard maar we zien ook de eerste waterval en na iedere bocht lijkt de omgeving alweer te veranderen. Het wordt alleen maar mooier en mooier, dus we rijden een stukje en hop weer een foto en nog een foto en nog een ...... tja zo duurt onze 125 kilometer misschien best lang

We stoppen nog bij Olmsted Point waar je naar de half dome kan kijken. De meiden worden het nu wel een beetje beu en ik beloof om toch maar een stuk door te rijden, uiteindelijk lukt dat wel totdat we in Yosemite Valley aankomen.

We waren al eens eerder gewaarschuwd dat het wel eens druk kan zijn in het weekend, nou dat was ook zo. We hebben in de Valley 2,5 uur in de file gestaan om de laatste 8 kilometer naar de camping te rijden.

Ondanks dat we vanochtend dachten dat we rond het begin van de middag wel op de camping zouden staan is dat niet gelukit, ook nu komen we even voor 17 uur aan. Over dat kleine stukje hebben we dus ook 7 uur gedaan, net zo lang als gisteren ! Daar balen we wel van maar ja er was nu eenmaal niets aan te doen, we hebben wel mooie dingen op de Tioga gezien.

Na het eten willen we toch nog even gaan kijken of we ergens het park in kunnen gaan, we willen naar Lower Yosemite Falls en gaan op zoek naar de bus. Net naast de uitgang is er een bushalte, al snel komt er een bus aan maar deze is veel te vol en daar mogen we niet in. Nu hadden we met deze bus eerst nog een flinke ronde moeten rijden voordat we bij de juiste bushalte zijn dus we besluiten om een stukje te gaan lopen naar een halte die sneller bij de juiste bushalte. Er staat al een flinke groep te wachten dus de bus zal zo wel komen, helaas is er na een half uur nog steeds geen bus geweest dus we besluiten om maar een stukje te gaan lopen. We komen in de Village terecht en gaan maar even magneetjes scoren. Het wordt al een donker dus we gaan maar wel snel terug naar de camping en tot onze grote verbazing komen we op het fietspad een coyote tegen, zo gaaf !

Het wordt hier heel snel donker en koelt flink af dus vandaag gaan we lekker snel slapen, morgen staan we weer vroeg op want we willen een hike gaan lopen en naar de sequoia reuzenbomen gaan kijken.