Woensdag 24 Juli: van San Fransisco naar Big Sur - Kirk Creek

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 26-07-2019 18:51

Vannacht hebben we heerlijk in de koelte kunnen slapen, dat is best even aangenaam en dat te weten dat het in Nederland nu zo warm is. Wij lopen hier ineens met lange broeken en een trui rond, ach verschil moet er zijn, we weten sowieso zeker dat we het vanaf vandaag ook weer warmer gaan krijgen. We zijn allemaal op tijd wakker, ontbijten en koppelen alle slangen weer van de camper af, we gaan vetrekken op naar Los Angeles, maar wel met een tussenstop hoor want LA ligt nog ruim 600 kilometer verderop !

Natuurlijk rijden we over de Golden Gate Bridge en we hebben geluk, het is niet mistig dus we kunnen hem goed zijn en leuke foto's maken. Alhoewel rijdend in een camper is het soms best lastig om foto's te maken, er staat vaak nog wel een stukje camper op de foto. Het ding is toch best groot, alhoewel ik er toch maar weinig moeite mee heb, al zeg ik het zelf :)

We willen graag nog even een goede foto maken van het kronkeligste straatje ter wereld, het stukje van Lombard Street. We hebben die natuurlijk gereden met de Go Cars maar hebben er jammer genoeg vanaf beneden geen foto van kunnen maken. We hebben meerdere pogingen gedaan maar met en camper van 5 ton mag je de steile straten niet in, we hebben een keer een bord gemist en kwamen in zo'n hele steile straat uit. Tja het is wel duidelijk waarom je niet met zware voertuigen daar in mag, we zijn na een meter of 50 maar snel terug naar beneden gerold. Helaas gaat dit zonder een zware wandeling niet lukken dus toch maar verder rijden.

Nu gaan we even naar Alamo Square, daar waar de vijf gekleurde huizen staan die in het begin van de serie Full House te zien zijn. Ook hier zijn de straten steil maar minder erg dan rondom Lombard Street. We rijden er binnen een minuut of 10 naar toe, gaan even het park in en maken wat leuke foto's.

Nu wordt het echt tijd om door te gaan rijden en gelukkig is de snelweg dichtbij. Op naar Highawy 1 de mooiste weg van Amerika, misschien zelfs wel van de hele wereld.

Maar voordat het zover is rijden we eest nog kilometers over een andere saaie Highway totdat we in Monterey aankomen, hier gaan we er nog even uit en nemen een kijkje op het strand. Het is zoals voorspeld alweer aardig warm geworden, want de meter tikt de 38 graden weer aan. het strand is het daarom niet te harden en we rijden snel verder, we gaan de bergen weer in en binnen no-time rijden we op de beroemde Highway 1.

Rechts naast ons ligt de oceaan met super veel mooie uitzichten en links zitten de bergen. De weg is inderdaad prachtig maar door het gekronkel en de vele prachtige uitzichten en stopplaatsen duurt het natuurlijk een eeuwigheid om een kilometer te rijden.En onze camping ligt ongeveer op de helft van deze "snelweg". De meiden zijn het er niet helemaal mee eens maar gewoon lekker zitten en genieten van het uitzicht en veel stoppen om even te kijken naar de zee die tegen de rotsen aan beukt.

In de verte zien we eindelijk onze camping liggen, hij ligt rechts naast de weg op een klein plateau met uitzicht op de oceaan. De camping mag eigenlijk geen camping genoemd worden maar dat mag de pret niet drukken. We hebben een prachtig uitzicht en daar gaat het hier om. Er lopen veel konijnen en eekhoorns rond en we worden gewaarschuwd voor wasberen.Ach die zullen we toch niet gaan zien maar wanneer de zon net onder is en de schemering ingezet is komen er twee wasberen aanrennene en kruipen onder onze camper. We proberen er nog een paar foto's van te maken maar dat lukt bijna niet. Het koelt snel af aan de kust en we gaan naar binnen maar na een uurtje gaan we toch nog even naar buiten om naar de sterren te kijken. Het zijn er echt enorm veel en ook de melkweg is nu nog duidelijker te zien, prachtig ! We duiken ons bed in en zullen morgen onze reis naar Los Angeles verder gaan afleggen.