Donderdag 1 Augustus: Anaheim - Los Angeles Airport

Door Dave, Jolanda & Lysanne Schuijl - 02-08-2019 18:41

Gisteravond hebben we de wekker gezet want we moeten vroeg opstaan, alle spullen moeten ingepakt worden en de camper moet nog schoongemaakt worden, hij moet ingeleverd worden en we moeten naar het vliegveld. Onze vlucht staat gepland om 13.45 uur en we moeten 3 uur van te voren aanwezig zijn (10.45 uur dus), het inleveradres ligt zo'n 40 kilometer van onze camping en het vliegveld ligt daar weer zo'n 55 kilometer vandaan. Nog best wat te rijden dus en in de ochtendspits kan dat wel eens wat extra tijd kosten. We verwachten ongeveer drie kwartier naar de camperverhuurder en 1,5 uur richting het vliegveld.

We wilden eigenlijk om half zes opstaan maar dat wordt uiteindelijke half zeven omdat de wekker niet goed stond, oeps, nu moeten we even flink aan het werk ! We ruimen op, maken schoon en zorgen dat alles klaar staat om naar huis te gaan..De koffers puilen aardig uit, nu maar hopen dat het qua gewicht een beetje klopt, maar dat zien we later wel.

We vetrekken rond negen uur van de camping en rijden eerst naar de pomp, dichtbij de inleverlocatie waar we eerst propaan en daarna benzien tanken. De propaan is gebruikt voor het gaststel om te koken maar ook de koelkast heeft hier op gewerkt tijdens het rijden en wanneer we een camping hadden waar geen electriciteit beschikbaar was. Door het tanken komen we pas om half elf bij de inleverlocatie aan. De medewerkers waren een beetje verbaasd dat we nu kwamen want ze zaten al sinds half 9 op ons te wachten, oeps !

Helaas voor ons kunnen we niet weggebracht worden door de verhuurder naar het vliegveld, dit was eigenlijk wel afgesproken, dus er zit niets anders op dan een taxi te bellen. We hadden dit al wel een beetje verwacht en hadden de Uber app al gedownload, Gelukkig is in Amerika Uber heel gewoon en binnen 10 minuten staat er een chauffeur met een Toyota Sierna klaar. Jammer want het is een chinese man die nauwelijks Engels spreekt maar goed, maakt niet uit. Hij rijdt lekker door en maakt bij de files onderweg gebruik van de carpoolstrook waardoor we toch nog om 12 uur aankomen op het vliegveld.

We checken snel onze bagage in, vanaf 13.00 uur mogen we al gaan boarden, dus we hoeven niet heel lang te wachten. We worden doorgestuurd naar de wachtrij voor de douane. Hier moeten we eerst langs een drugshond lopen waarna we bij de douane uitkomen. Onze paspoorten worden snel gechecked en alles is goed, we mogen doorlopen naar de security check en de handbagage controle. Op Schiphol werden een aantal koffers van ons gecontroleerd en moesten Dave en Lysanne gefouilleerd worden maar dat gebeurd nu gelukkig niet.

We lopen snel door richting de gate en maken onderweg onze laatste dollars op in de taxfree shop. Precies op tijd staan we in de rij om te boarden, we wachten een minuut of vijf en mogen dan gelijk het vliegtuig in. We vliegen vandaag met KLM in een 747,

Precies op tijd vertrekken we en we stijgen snel op, de piloot belooft ons een rustige vlucht met een korte nacht. Ondertussen hebben we aardig honger gekregen en de stewardessen zeggen al dat we vrij snel eten krijgen,Toch gaat daar in de timing iets mis want het duurt nog wel even voordat we onze bakjes krijgen, en de keuze tussen pasta of kip kon ook al niet meer gemaakt worden want alle pasta was al op. Beetje jammer allemaal want dit was bij Delta toch wel een stuk beter geregeld.

Vrij snel na het eten, het is ongeveer 15.30 uur Los Angeles tijd (0.30 uur Nederlandse tijd), wordt er verzocht om alle raampanelen dicht te doen en niet veel later gaat ook het licht uit. De vermoiedheid slaat een beetje toe maar slapen ho maar, Avengers Endgame is te bekijken en die duurt drie uur dus we gaan lekker film kijken. Morgenvroeg 9 uur (Nederlandse tijd) zullen we aankomen op Schiphol.

Af en toe gluren we door onze ramen en we zien een prachtige zonsondergang.