6 juli - dag 2; San Francisco

Door Fam. Aerns - 07-07-2019 06:19

Oh boy, oh boy, what a day! Allemaal waren we vroeg wakker. En vroeg is rond 05.00 uur. Toch nog maar geprobeerd wat te slapen...... Vanaf 07.00 - 10.00 uur is er de mogelijkheid gebruik te maken van een 'ontbijt'. In de lobby staan croissantjes, allerlei soorten muffins en zoete broodjes met fruit erop. Maaarrr, gelukkig😅, staat er meloen en zijn er bananen om mee te nemen. En uiteraard thee, koffie en chocolademelk. (Anja, denk toch echt, dat ik een andere maat broek nodig heb, als ik terug ben 😂) Uiteindelijk zijn we naar Lombard Street gelopen. Het kleine straatje met alleen maar bochten. Wel apart om dit te zien. Vervolgens hebben we de fietsen gehuurd en zijn we langs het water naar de Golden Gate gefietst. Het was enorm druk. De verhuurder had al aangegeven, dat de tocht naar Sausolito, en met de ferry terug, riskant zou zijn. Het was zo enorm druk, dat er ook lang gewacht moest worden voor de overtocht. De kans dat we dan uiteindelijk niet mee konden, was groot. ........ (Was in slaap gevallen. Daarom, vandaag 7 juli, onder het kijken van de WK finale, verder geschreven)

We besloten daarom alleen de brug te pakken. Wat een geweldige ervaring!! Er stond veel wind, maar dat mocht de pret niet drukken. What a amazing bridge and view! Is niet met woorden te beschrijven. Ook de jongens vonden dit mega gaaf. Het is overigens wel mooi om te zien; je haalt de Nederlanders er zo uit, want de rest kan niet fietsen 😂. Op de weg terug nog zeehonden gezien.

Nadat we de fietsen ingeleverd hadden (basically for fred rentals) zijn we naar Fisherman's Warf gelopen. Bij Pier 39 de zeehonden gespot, maar er lagen er helaas, niet zoveel. Of dat nu door de wind kwam of door de vele toeschouwers.....Maandag gaan we naar Alcatraz en wellicht liggen er dan meer. De hele Pier 39 is leuk om een een keer gezien te hebben en te slenteren door de soms leuke winkeltjes. Het is er ontzettend druk en het hele gebeuren is net de kermis. Wil je eens een keer kreeft eten, dan is daar zeker de mogelijkheid. Vele visrestaurants bieden dit aan. Op de boulevard is het relaxter. Straatmuzikanten, acrobatiek en cabaret sieren het straatbeeld.

Vanuit Fisherman's Warf zijn we via Taylor Street naar boven gelopen. Goed voor de conditie en de beenspieren. Het gaat echt stijl omhoog. Vanuit Taylor Street heb je een fenomenaal uitzicht op de zijn de baai en Alcatraz. Op het hoogste punt is is er een klein parkje gemaakt, waarbij je weer schitterend uitzicht hebt op het zakelijke deel van San Francisco.

Inmiddels was het ca 19.00 uur en hadden we allemaal trek gekregen. Tegenover ons hotel zitten een paar leuke eettentjes, waaronder de beste hamburger tent van San Francisco (vonden wij dan, achteraf) PEARSL DELUXE BURGERS. Erg lekker, met bijzondere frietjes en overheerlijke uienringen. Gezellig, helemaal niet groot en ook take-away was mogelijk.