19 juli - dag 15; Monument Valley - Page

Door Fam. Aerns - 20-07-2019 06:35

Wat doe je als je niet kan slapen..... Precies, naar buiten op het balkon en wachten tot de zon op komt. Brrrr, wat een nacht. De airco stond zo hard te loeien, dat ik er niet van slapen kon. Ik was ook klaar wakker toen we naar bed gingen. Nu hadden we de airco uit kunnen zeggen, maar dat was nog erger. Ik ben lekker op het balkon gaan zitten om 05.30 uur (toen ik al 3 uur wakker was). Het was wel makkelijk de foto's te down loaden op dit tijdstip. In de avond maakt heel het hotel gebruik van de WiFi en kan het nog al eens gebeuren, dat de verbinding weg valt. Vinden de jongens ook zo prettig. Worden ze heel gezellig van 😂 In ieder geval heeft het mooie plaatjes opgeleverd. Is het toch nog ergens goed voor geweest, zullen we maar zeggen.

Vandaag hebben we Monument Valley vroeg verlaten om naar Page te gaan. Een rit van ca. 2 uur. Onderweg enkele uitzichtpunten mee gepakt. In Page hebben zijnde eerst naar de Horseshoe Bend gegaan. Een fantastisch natuurverschijnsel! De Colorado rivier stroomt hier in een hoefijzer vorm en heeft prachtige kleuren. Voordat je bij het fotopunt bent, moet er eerst nog wel gelopen worden. Maar het is zeer de moeite waard. Entree USD 10,-. Valt namelijk buiten de Nationale Parkenpas. Maar wel doen!

Vervolgens zijn we eerst naar het hotel gereden. De kamer was nog niet klaar (waren ook aan de vroege kant), maar proberen kan altijd. We zijn daarom Page ingegaan en naar de Glen Canyon dam gereden. Wat een bouwwerk! Zowel de brug er naar toe als de dam. Loop je over de brug, dan moet je er wel rekening mee houden, dat de brug beweeglijk is. Logisch, maar je moet er wel tegen kunnen, want je loopt op grote hoogte. Toen de dam bekeken.

Daarna zijn we doorgereden naar Lake Powell. PRACHTIG! (hiervoor kan je de NP pas gebruiken) Je kunt er verschillende soorten watersporter beoefenen. En iedereen die een boot heeft, gaat hier naar toe. Een grote haven, je kunt er een 'house boat' huren en op het water verblijven. Na zo'n hele dag op het water, gezwommen en gevist te hebben, kun je de vis schoonmaken op de daarvoor bestemde plekken en het opeten bij de picknick area. Echt gezellig! Wij hebben er onze eigen picknick gehad.

Toen weer terug naar het hotel. In,ideële was het 14.00 uur en was onze kamer klaar. Lekker wezen zwemmen met Finn terwijl Eed met Rijck naar de brandweer zijn gegaan. ' s Avonds lekker, maar ook heel gezellig wezen eten bij Big John Texas BBQ met.........live muziek. Toppurrr!

Morgen hebben we de excursie naar de Antilope Canyon en rijden we door naar de Grand Canyon. Weer een spannende belevenis staat ons te wachten; de helikoptervlucht boven de Grand Canyon op zondag.