Dag 18 - 5e dag New York en met de vlucht van 17.45 uur naar huis terug !

Door Dolendal - 09-09-2019 15:33

De laatste dag !!!!

Bij het openen van m'n ogen voel ik het al. Het is niet veel beter dan gister. Dat kan nog een lastige dag worden want we moeten tegen de avond ook ng eens reizen om naar huis te gaan. We worden met de shuttlebus om 13.00 uur opgehaald uit het hotel en hebben dus nog een ochtend om iest te doen. Beide families gaan hierin hun eigen gang. De kleine btjes had ik beloofd dat we nog wat zouden winkelen. We hebben daar helemaal nog geen tijd aan besteed. Ze willen graag nog wat souveniers kopen voor vriendje en vriendinnetje en zelf nog een leuke herinnering. Het is nog steeds erg warm en we slenteren rond Times square de ene winkel in en de andere uit. Gister waren Stefan en ik nog even in de M&M's winkel geweest. Rosan wilde er ook nog even kijken. Voor Sophie werd het een doosje M&M's met haar eigen naam erop. Na een dik uur leek het me beter als ik nog even rust zou pakken. Nog even een uurtje slapen. Rond half 1 checken we uit en zitten we te wachten in de lobby totdat de shuttlebus ons komt halen. We zijn wel vroef zeg als we om 17.45 pas hoeven te vliegen. Als we instappen in de bus begrijpen we waarom. We zijn de eersten en moeten nog op 3 adressen andere passagiers ophalen. We crossen voor ons gevoel heel Manhattan door. Tegen half 3 zijn we op Newark Airport. Wat een verschil is de aanblik van de vertrekhal zeg. Groot en luxe. De aankomst was oud en aftants. We zijn wel vroeg maar wat geeft t. Na 19 dagen willen we allemaal welweer naar huis. Het is mooi geweest. Het is erg .... mooi geweest. Nu we zo vroeg op het vliegveld zijn laten we de hele reis nog eens de revue passeren. Wat hebben we veel gezien. Wat hebben we leuke ontmoetingen gehad. Wat hebben we veel beleefd en gelachen. Omdat het weer rond etens tijd is halen we nog wat te bikken. Met 7,5 uur vliegen voor de boeg waarin we het liefst zoveel mogelijk willen slapen moeten we wel een buffer creeren. We hebben vanuit het vliegveld nog een mooi zicht op de stad met zijn beroemde skyline. Af en toe dwaalt mijn blik er naar toe. Ik besluit nog even te kijken of er nog wat kadootjes te shoppen zijn. bedenk me nu dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel heb voor het thuisfront. Bij terugkomst zitten de 2 Bennies weer verdiept in een gesprek. Na 19 dagen hebben ze schijnbaar nog niet alles besproken. Dat tekend de verstandhouding heel goed. Na 19 dagen nog steeds niet zat van elkaar. Dan is het tijd om in te stappen. we hebben de meesten al mooi voor laten gaan want iedereen heeft toch zijn eigen plaats maar nu is het ook tijd voor ons. Alleen we missen er één. Ruben was nog even wat fruit aan het halen maar is er nog steeds niet weer. We gaan maar in het rijtje staan wat er nog is in de hoop dat hij eraan komt lopen. Maar als de familie van Dalfsen in kan stappen is het paniek bij de Doldersums. Jetske geeft Bennie de creditcard. Zij stapt met Nick in. Want iemand moet bij Ruben achter blijven. Omdat de cereditcard op Bennies naam staat is hij de gelukkige ! Wat er zich toen aan de gate heeft afgespeeld hebben wij verder niet meer gezien. Toen wij al lang en breedt hadden plaatsgenomen in onze stoelen verscheen er een verhit en rood hoofd van Jetske met Nick in haar kielzog. Geen Bennie of Ruben te bekennen..... Ruub werd toen jetske instapte nog één keer omgeroepen. Was hij er met vijf minuten niet dan ging de deur dicht. En dan eindelijk .... verschijnt de grote Bennie in het gangpad met achter hem Ruben. Op dat moment was het verstandiger om je er, als buitenstaander van de familie Dol, maar even niet mee te bemoeien. Want echt een gezellig sfeertje was het in de 2 rijen voor ons niet. We stijgen op. En we krijgen me daar nog een toegift. We stijgen met de skyline in onze rug op en maken een draai. Aan onze kant van het vliegtuig krijgen we zicht op het vrijheidsbeeld en we vliegen precies langs Manhattan. Prachtig alle bekende plekken zien we onder ons langskomen. We hadden niet gekozen voor een helicoptertour want die was met vier man per gezin wel erg duur. Krijgen we die nu gratis en voor nix alsnog een beetje in de schoot geworpen. Super leuk om het zo van bovenaf te zien.

De vlucht verloopt verder goed. Na een uurtje begint het donker te worden en weer een uur later gaan de lichten in het vliegtuig uitten teken dat er echt mag worden geslapen. Mij lukt het niet. Ik kijk de film a star is born nog maar eens. Hij was zo mooi. De muziek zal me altijd aan deze reis herinneren. En dan na 4 uur wordt het alweer licht. We zien de zon boven Engeland opkomen. De engelese countryside trekt onder ons voorbij. En dan, daar is de Noordzee, bijna thuis. We landen, halen de koffers en bellen Topparc. Ze staan er met een half uurtje en gaan op weg naar de parkeerplaats om de auto's op te halen. Raar hoor, hier stonden we 3 weken geleden ook. Toen met gezonde spanning op wat komen ging. Nu komen we terug met zo'n prachtige ervaring verder. Omdat Bennie v D in de vakantie jarig was en omdat het tijd voor ontbijt is. Nodigt hij ons allemaal uit voor een heerlijk ontbijtje bij van der Valk in Zwolle. Ookal willen we allemaal eigenlijk wel zsm naar huis. Dat ontbijt is te verleidelijk. We genieten nog even van een heerlijk Hollands ontbijt en gan dan ieder huiswaarts.

Inmiddels is het 4 maand later dat ik dit afschrijf. We hebben elkaar al wel een paar keer gesproken. Telkens als we elkaar zien verschijnt er op onze gezichten een dikke glimlach. Alle acht zeggen we dan: Wat was het leuk he !

Wat een zegen dat we deze droomreis hebben mogen maken.

Kostbare herinneringen om nooit meer te vergeten.

Familie Doldersum;  Een heel hartelijk dank jullie wel !