zondag 21 juli op weg naar de Oosterdam

Door Robert - 25-07-2019 21:39

Zondag 21-7-2019

Na een prima nacht maar toch nog een slaperig gevoel (jetlag) waren we alweer vroeg wakker. Gedoucht, aangekleed en een heerlijk ontbijt later zijn we na het raadplegen van googlemaps teruggelopen naar de luchthaven waar verschillende openbaar vervoervoorziening zijn. Na enig puzzelen besloten we bus 560 richting Westwood Village te nemen. Op de kaart zagen we dat hier een ander knooppunt van openbaar vervoer was richting onze eindbestemming (Holland America Line). In de bus wilde ik 2 kaartjes kopen echter kon dit allen met gepast geld maar ik had toen alleen maar $20,- en de aardige buschauffeur liet ons gratis binnen. Bij het eindpunt aangekomen van bus 560 in Westwood Village zag het er nou niet echt uit als een groot busstation. Gelukkig was er dichtbij in dit kleine dorp een MAC met wifi. Hier even een bakkie genomen en verder gepuzzeld hoe nu verder. Wij moesten bus 120 hebben richting down-town van Seattle en uitstappen op de 3e avenue en overstappen op bus 24 die ons vlak bij de terminal zou brengen. Bus 120 stopte op de zelfde halte als de 560 dus dit was gemakkelijk en inmiddels had ik ook wat kleiner geld zodat ik deze keer wel kon betalen. Op de 3e avenue aangekomen bleken we dicht bij ons hotel te zijn voor na de cruise. Hier besloten wij een stukje te gaan lopen door de winkelstraten in plaats van over te stappen op bus 24. Het lopen met onze koffers was goed te doen en zijn gestopt op een plein langs de kustlijn achter de oude markthal die kennelijk redelijk populair is omdat het hier erg druk was.  Besloten toen om maar gewoon verder te lopen richting de terminal omdat we toch nog voldoende tijd hadden. Op een gegeven moment zagen we 2 grote cruiseschepen liggen aan het eind van de boulevard. We liepen langs de kust via een wandel- en fietspad naar de cruiseschepen toe. Helaas was het laatste gedeelte opgebroken en moesten we een stukje omlopen, hierna kwamen we op de grote parkeerplaats van de terminal terecht en een stukje verder konden we onze koffers inleveren, omdat de labels van de Oosterdam op waren kregen we labels van de Amsterdam! Ondanks ons beklag kregen we geen andere labels, dit was lekker dan. Helemaal uit Rotterdam gekomen om Amsterdamse labels aan je koffer te krijgen. Hierna onszelf inchecken en na enige uitleg mochten we aan boord. Onze kamer was al klaar. Voor Jacqueline was de kamer teleurstellend om dat ze bij het boeken gevraagd had voor een zitje bij het raam zodat we vanuit de slaapkamer naar buiten konden kijken, bij de info balie gevraagd hoe dit kon maar aan boord van de Oosterdam heb je geeneens dit soort kamers, hadden we dit geweten hadden we wellicht een kamer met balkon geboekt. Maar goed verder een prima kamer hoor, omdat onze koffers er nog niet waren een rondje over het schip gelopen. Wat een ruimte en zoveel te zien terug op onze kamer waren de koffers netjes afgeleverd en op ons bed gelegd, spulletjes uitgepakt. Het was heerlijk weer dus hebben we plaatsgenomen aan de rand van het zwembad op het Lido deck. Om 15.00 uur was er een ontruimingsoefening die  was aangekondigd, het werd ons vriendelijk verzocht naar de kamer te gaan en de volgende instructie af te wachten. Hierna moesten we naar het deck om te verzamelen bij verzamelplaats 4. Hier ontdek je meteen dat best veel mensen aan boord zijn van een schip. Na een korte uitleg over de oefening en hoe het moet bij een echt incident mochten we weer onze eigen gang gaan. Om 16.00 uur vertrokken we uit Seattle en dit werd gevierd. We hadden een diner- en een drankenbon erbij. Geen idee wat het was. Bij aankomst in de hotelkamer lag er nog een envelop met 2 kaarten voor de Pinaple Grill. We gingen het navragen bij de receptie, en er staat dagelijks dinertafel nummer 82 voor ons klaar in een apart restaurant.  Hiernaast is er een zeer luxe restaurant met een top-kok uit Parijs waar we 1 avond mogen dineren. Dit hebben we geboekt voor dinsdagavond. In de avond gingen we op zoek naar het restaurant en vol verbazing hebben we hier voortreffelijk gegeten. De bediening is 1 op 2 en deed erg zijn best om ons te verwennen. Het is een leuke afwisseling met het lopende buffet wat ook erg goed is maar ook erg druk. Overigens doet elk personeelslid aan boord z’n best om je een vakantie gevoel te geven. We kregen van Ana (Nederlands receptiemeisje) een Nederlandstalig dagprogramma. We zijn de enige Nederlanders aan boord buiten de bemanning om. Ze zei al als het niet bezorgd wordt moet je het weer melden. Dag 3 lukte het de hotelboy om een Duitse versie neer te leggen. Hij dacht dat dit Nederlands was. Maar dag 4 is het hem toch gelukt!