Woensdag 31 Juli onderweg naar Painted Hills

Door Robert - 02-08-2019 02:08

Woensdag 31 Juli op weg naar Painted Hills

Zoals gisteren geëindigd en verwacht hebben we een hele slechte nacht gehad. De trein die vlak langs de camping liep was een zeer drukke transportlijn die om het half uur een trein heeft en het erge nog is dat als hij langs de camping reed hij zo nodig moest toeteren, kennelijk hoorde dit bij de taak van de machinist want dit deden ze trouwens allemaal. Kortom tussendoor iets geslapen maar eigenlijk ook voor het gevoel te weinig. Het is helaas niet anders, verder prima camping alleen locatie klote!!!! Na het ontbijt en tanden poetsen weer op weg. Eerste plek op de route is de White river falls. Is nog best een stuk rijden over een soort b weg, wat wel leuk is hierdoor kom je dus door allerlei kleine dorpjes. Hier zie je dus ook weer allerlei soorten woningen en boerderijen die soms verlaten zijn en alle tractoren en andere voertuigen achtergelaten. Zat zo te denken, kunnen een bedrijfje beginnen om alle achtergelaten auto’s op te halen en te verkopen. Dan zijn we nog jaren bezig! Staan soms echte waanzinnige oude modellen langs de weg en ook veel pick-ups waarvan we er in Hank wel een kunnen gebruiken voor onze boot!. Maar goed het lijkt nog steeds dat we een van de weinige toeristen zijn die deze route hebben gekozen soms duurt het echt heel lang voordat we een andere weggebruiker zien, ook toen we aankwamen bij de White river falls, bijna niemand te bekennen. De weg er naar toe was geschikt tot campers met een lengte van 24 ft echter wij rijden met een camper met een lengte van 25 ft wat scheelt het dus gewoon de weg in geslagen, was trouwens geen probleem bleek achteraf. Stonden enkele auto’s dus wij op zoek naar de waterval, was niet meer zo groot als we dachten maar was toch een schitterend gezicht. Tot 1963 had deze waterval voor de elektriciteit gezorgd in de omgeving dit is nu overgenomen door de grotere powerplants en deze is sindsdien uitbedrijf. Nog even rondgelopen, er ging net iemand met z’n hengel naar beneden om te vliegvissen in het stromende water en even verderop stond een vrouw een schilderij van de omgeving te maken. Hadden alles gezien dus nu onze route vervolgen richting Painted Hills. Was nog wel even sturen, ergens op een vrij nieuwe parkeerplaats gestopt om te lunchen, was inmiddels al erg warm geworden. Ook de weg naar Painted hills was niet druk en erg afgelegen . Maar bij aankomst en het zien van de eerste kleurrijke berg snappen we echt niet dat hier niet beter bekend is want whow dit is echt een mooie omgeving. Een stukje verder was de echte ingang van dit natuurgebied. Geen controle op het bezit van een entreepas konden we gewoon doorrijden en vielen van de ene in de andere verbazing. Sommige bergen leken inderdaad geschilderd en nog in verschillende kleuren, het meest voorkomend was rood. Konden redelijk tot bovenaan komen en hier hebben we de camper geparkeerd. Vanaf de parkeerplaats was er ook een hike route naar boven van ½ mile, even een petje en de hoed op en wandelen maar. Was inmiddels best warm maar goed je moet er wat voor over hebben. Bovenaan de hike route was een erg mooi uitzicht waar we vanaf hier bijna alles konden overzien en dus een paar mooie foto’s gemaakt. Maar weer terug naar de camper voor de volgende rit richting Boissie, deze stad gaan we overigens niet halen maar vinden hopelijk onderweg wel een camping. Zijn overigens alweer in de 2e staat (Oregon). Onze tom-tom liet ons ergens langs de highway 26 een afslag nemen en hier zou de camping moeten zijn. Moesten een oude stalen brug over en kwamen langs een vervallen schuur, links af weer een soort brug van 2 grote houten liggers toen stond er een bord einde route privé terrein en dus geen camping, wat bleek nou Jacqueline had via een reisverslag 2 gps coördinatoren in getypt en hier zou het moeten zijn. Nou geen twijfel mogelijk hier geen camping, omdat we ook hier nog geen telefoonverbinding hadden konden we ook niet even googlen. Dus op de tom-tom even verder gezocht, er moest 17 kilometer verder een camping zijn dan maar hier heen. Gelukkig klopte deze wel. Snel gevonden geen receptie gewoon een niet gereserveerd plek zoeken en geld in een envelop. De camping stond aan de achterkant van een rodeo baan. Verder prima echter de Amerikanen hebben allemaal hun huis bij zich en zijn gewend hun airco aan te hebben en dit geeft een enorme pokken herrie n je staat hier allemaal hutje mutje, gezien de afgelopen nacht voorspelt dit niet veel goeds. Nou eerst maar is even eten. Tot nu toe heeft Jac nog voor het eten gezorgd en is Robert aan het kloot violen. Na het eten even rondgewandeld en de buurt bekeken. We dachten vanwege de temperatuur nog even lekker buiten te zitten maar er waren enorm veel muggen die Jac lastig vielen dus toch maar binnen zitten. Was nog warm in de camper dus ook maar even onze airco aangezet. Deze maakte ook een enorm kabaal. Dan maar naar bed en we zien wel was volgens mij 21.45 uur en vielen ondanks de airco en de warmte snel in slaap helaas maar van korte duur want om 23.45 uur waren we eigenlijk alweer klaar wakker en moesten nog even. Onze airco maar weer even aangezet en het koelde lekker af en de airco van de buurman was ook uit dus toch weer in slaap gevallen. Morgen op naar Boissie en kijken wat dat brengt.