“Smikkelen”

Door Familie de Jong - 25-07-2019 03:25

Woensdag - 24 juni 2019

Wederom waren we vanmorgen weer vroeg wakker. We gingen eerst even wat tijd rekken, zodat we daarna in het Turks stoombad van het hotel wakker konden worden. Daar zaten we dan met z’n drieën om kwart over 8 ‘s ochtends. Vervolgens gingen we “fris” en fruitig  naar onze “favoriete” bakker om overheerlijke broodjes te halen. Deze keer aten we ze niet op in het zonnetje, maar wel weer met lekkere verse koffie.

Het was een frisse en een wat grauwe dag vergeleken met gisteren. Dus voordat we iets gingen ondernemen, gingen we toch nog even naar het hotel om een trui op te halen. Nadat we ook hadden uitgecheckt en onze koffers hadden achtergelaten, gingen we naar Granville Island waar we eerst naar de food market gingen. Degene die mij goed kennen weten inmiddels dat dat dus een walhalla is voor mij. Alle kleuren en geuren van al die verschillende producten kwamen ons meteen tegemoet. Vers gevangen vis, kleurrijke groentes en fruit uit BC en overheerlijke zoete gebakjes. Het was een prachtig gezicht. Wat was ik blij dat ik heel veel heb morgen proeven (stiekem heb ik een tweede rondje gelopen).

Stijn vond het na enige tijd wel mooi geweest, dus we gingen verder over het terrein (wat erg groot bleek te zijn). Allemaal opgeknapte loodsen waarin kunstenaars en andere creatievelingen hun creativiteit loslieten. In een bepaalde winkel hebben we een tijdje staan kijken. Een quiltwinkel met allemaal stoffen op kleur gesorteerd. Ook hingen er een paar quilts. We stonden allemaal zonder iets te zeggen maar met dezelfde gedachte te genieten, want dit had mama echt prachtig gevonden. Zowel de kleurrijke quilts als de op kleur gesorteerde stoffen met allerlei details. Even een bewust geniet momentje, zonder ook maar iets te zeggen.

Nadat we het hele terrein rond hadden gelopen, gingen we lunchen. Yes, yes, yes (lees: vreugdesdansje)! Ik mocht eindelijk mijn hele bankrekening plunderen bij de food market. Papa en Stijn wisten al lang wat ze wilden eten en ik kon natuurlijk niet kiezen, maar wat was ik blij met mijn keuze. We hebben lekker zitten smikkelen in een doorbrekend zonnetje met uitzicht over het water en muziek op de achtergrond.

Na de lunch gingen we weer terug naar het hotel om de koffers op te halen, waarna we met een taxi naar de verhuurlocatie van de camper gingen om de camper op te halen. Een vrij lange rit door een stukje Vancouver dat we nog niet hadden gezien. Prachtige winkels, mooie zeilboten, intens blauw water en groene bomen. Het was prachtig.

Aangekomen bij de verhuurlocatie stond onze grote camper klaar om ingepakt te worden. Nadat we onze spullen deels een plekje hadden gegeven, gingen we naar een grote supermarkt om inkopen te doen. Ik wist al wat ik wilde halen, namelijk de “Reese cups” (peanutbutter-chocolate-cups)! Oef, ze waren net zo lekker als  acht jaar geleden. Na ruim een uur in de Wal-mart te hebben gestaan was ons karretje al snel vol, onder andere met bagels. Maar wat is nou een ongeroosterde bagel? Juist, hetzelfde als zout zonder peper en Nick zonder Simon. Gelukkig gaat papa altijd op ontdekkingstocht en had hij al snel de zout voor de bagel gevonden: een BROODROOSTER! Nou als de vakantie nu niet meer leuk wordt dan weet ik het ook niet meer.

Ondanks het lange vertoeven in de Wal-mart waren we lekker optijd bij de ferry om de overtocht van Tsawwassen naar Swartz Bay (Vancouver naar Victoria) te maken. We hadden een gelukje, want er was nog plek op de boot die een uur eerder vertrok. Het weer was inmiddels opgeklaard, dus we konden In de verte de eilanden zien liggen. We voeren langs prachtige beboste eilanden en genoten van de schitterende zon in het water. Moe en voldaan reden we naar onze eerste camping.