Hoogtepunt

Door Familie de Jong - 26-07-2019 06:54

Donderdag - 25 juli 2019

Het zal inmiddels niemand verrassen, maar ook vanmorgen waren we weer vroeg wakker. Laten we maar stellen dat we een nieuw ritme hebben gecreëerd en dat we hier dus maar gebruik van moeten maken door veel te zien. Het was onze eerste nacht in de camper. Ook de camper was niet helemaal ingericht voor de Nederlandse lange benen. Stijn sliep op de slaapbank, maar daar was hij iets te lang voor. Papa sliep op het “grote” bed en ik sliep boven de bestuurder en bijrijder. Aangezien papa altijd en overal goed slaapt, wisselt hij vanavond van bed met Stijn. Nu hoop ik dat hij niet gaat snurken, want dan lig ik praktisch met mijn oor boven hem.

Laten we beginnen met ons ontbijt, want ja we hadden niet voor niets een broodrooster gekocht. Na het openen van de doos zagen we dat we een super-de-luxe broodrooster hadden gekocht met vier openingen, oeps. Het was het waard, want de geroosterde bagels waren hemels!

Na ons ontbijt in het zonnetje en een strak blauwe lucht reden we richting onze volgende camping aan West Bay in Victoria. Wauw, dit is nog eens een camping met een view. We stonden met onze camper aan het water met aan de andere kant een haven vol zeilboten. We hadden uitzicht over het water waar allemaal watervliegtuigen laag over het water vlogen of landden. Ze vlogen zelfs over onze camper.

Dan Victoria. Wat moet ik er over zeggen? Of eigenlijk beter gezegd, wat niet. Vanaf onze camping liepen we een mooie route langs het water. Ik kon niet stoppen met foto’s maken. Onderweg zagen we de watervliegtuigen van dichtbij opstijgen en landen. Ook werden we positief verrast door de prachtige bloemperken waar je u tegen zegt en de rust die de stad uitstraalde. In het centrum aangekomen werden we overvallen door de onwijs mooie boetiekjes, koffietentjes, bakkerijen, woonwinkels en binnentuintjes. Echt een paradijsje. In een van de koffietentjes hebben we genoten van echt goede koffie met lekkernijen. Overal waar we keken was het prachtig. De combinatie van alle prachtige kleuren, mooie winkels en de rust die de stad uitstraalde, zorgde er voor dat in ieder geval ik een beetje verliefd was op de stad. Ik weet natuurlijk niet wat er nog komen gaat deze vakantie, maar het leek al het hoogtepunt van de vakantie.

Door het zien van de vele watervliegtuigen waren we zelf ook wel nieuwsgierig en enthousiast geworden. We gingen kijken of er nog een plekje was en dat was het geval. In de middag zijn we dus zelf in een watervliegtuig geweest en dat was enorm gaaf. Vanaf het water opstijgen en kijken naar de stad Victoria, de groene omgeving, de vele meren, de bergen met sommige witte bergtoppen en natuurlijk de oceaan. Dit was ook (letterlijk en figuurlijk) een hoogtepunt.

Aan het einde van de middag hebben nog een heel stuk gewandeld langs de mooie winkels, door zeer gekleurde parken, havens, gekleurde woonboten en leuke eettentjes. Na een paar uur waren onze benen wel moe en zijn we met hele kleine en schattige ferry van hout richting onze camping gegaan.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat een prachtige stad is het. Het liefste zou ik nog een paar dagen willen blijven, maar morgen gaan we richting Tofino in het noorden van Vancouver Island. Waar ons volgens locals ook heel veel moois staat te wachten.