Herinneringen ophalen

Door Familie de Jong - 01-08-2019 08:12

Woensdag - 31 juli 2019

Zo fijn, vanmorgen hebben we even uitgeslapen. Na het ontbijt is papa gaan wandelen en zijn Stijn en ik samen gaan kajakken op het Shuswap Lake waar de camping aan lag. Het meer was “iets” te groot om helemaal over te kajakken, dus we hebben zelf een rondje gemaakt. Onderweg lekker klieren met de golven van de speedboten waar mensen mee aan het waterskiën, wakeboarden en surfen waren. We zijn helaas geen walvissen met duikbrillen tegengekomen. Na anderhalf uur verdienden onze armen en nekken een pauze en zijn we terug gegaan. Nou dat was alles behalve een pauze. We moesten de kajak nog een heuvel op tillen... Met mijn gespierde armen hoefden we gelukkig maar drie keer te stoppen.

Nadat papa terug was van zijn wandeling zijn we naar DeMille’s gegaan om boodschappen te doen. Dit hadden we ook als tip gekregen van onze achternicht. DeMille’s is een boerenmarkt waar ze hun eigen verbouwde groenten en fruit in overvloed verkopen. Daarnaast hadden ze producten van lokale ondernemers zoals biologisch vlees, honing, marinades en sauzen. Ook hadden ze zelfgemaakt(e) sappen, brood, pies en koekjes. Het zag er prachtig en goed verzorgd uit en daarom hebben we van alles iets meegenomen. Na het boodschappen doen zijn we terug gegaan naar de camping om even af te koelen in het kraak heldere Shuswap Lake. Papa en Stijn moesten even voetballen en ik ben begonnen aan het lezen van mijn eerste boek (en dat moest ook wel, want ik had drie boeken meegenomen). Kortom, twee uurtjes lekker relaxen.

In de loop van de middag zijn we weer in de camper gesprongen om richting Revelstoke te gaan. Onderweg viel ons de fris groene omgeving in combinatie met een temperatuur van 23 graden op. Nu begrepen we waarom British Columbia bekend staat om de goede kwaliteit van hun groente, fruit en wijn. Onderweg zijn we veel wijngaarden, steeds groter wordende meren en extreem lange treinen van minimaal 500 meter (die dwars door de bergen heen reden) tegengekomen. Ook kwamen we bekende plekken tegen waar we acht jaar geleden met z’n vieren waren geweest.

In Revelstoke aangekomen werden we welkom geheten door twee stenen grizzlyberen (op ware grootte) die aan de poort waren bevestigd. Allereerst gingen we maar weer even een camping zoeken voordat er niks meer beschikbaar was. De tweede camping had plek voor ons en het bijzondere was dat papa en mama hier 25 jaar geleden samen hadden gekampeerd.

Na het eten zijn we maar het stadje gelopen waar live muziek zou zijn. We hebben helaas maar kort naar de band kunnen kijken, want we waren wat aan de late kant. We zijn daarna naar een kroegje gegaan om Canadese (speciaal)biertjes en wijn te proeven. Ze vielen allemaal in de smaak.  M