Dansmoves

Door Familie de Jong - 22-08-2019 01:37

Zaterdag - 17 augustus 2019

Na een leuke stapavond konden we helaas niet enorm uitslapen, want we moesten alle spullen pakken en uitchecken. Kate en ik vervolgden daarna onze reis naar Kelowna. Noëlle en Michelle zouden met ons mee om een nachtje te blijven, maar zijn uiteindelijk toch terug gegaan naar Calgary. Aangezien we ‘s ochtends geen tijd hadden voor een ontbijtje zijn we een ontbijtje/lunch gaan scoren bij de Mac Donalds. We moesten officieel 2,5 uur naar Kelowna rijden, maar dit werd iets langer omdat ik de verkeerde afslag had genomen en we daar pas laat achter kwamen. We hadden een toeristische route genomen door allemaal valleien en dat was eigenlijk helemaal niet verkeerd. Onderweg kwamen we door Penticton dat ook wel bekend staat als “the biggest city with floaties”. Honderden kleurrijke opblaasbare luchtbedden, banden, flamingo’s en andere gekke dieren dreven in een rivier die de floaties langzaam voortbewoog. Eigenlijk hadden wij daar ook wel zin in, maar we besloten om naar Kelowna door te rijden en daar lekker naar het zwembad te gaan om een klein tukje te doen.

In Kelowna aangekomen reden we naar ons appartement. Dit appartement was Katelyn haar oude huis waar ze als student zes jaar heeft gewoond. Haar ouders hebben het toentertijd gekocht en verhuren het momenteel. Ik beschrijf dit “studenten”huis als alles behalve een studentenhuis. Het was een onwijs luxe appartement voor twee personen met een onwijs grote keuken en woonkamer, een balkon met een prachtig uitzicht, twee slaapkamers en twee badkamers. Het gebouw van het appartement had ook nog een eigen zwembad en hottub. Als ik dit vergelijk met mijn nederige stulpje en vele andere stulpjes in Groningen weet ik niet meer hoe ik die moet beschrijven. Dit appartement was meer dan luxe voor een student.

We waren nogal moe bij aankomst, maar helaas was het appartement nog niet schoongemaakt. We besloten naar het zwembad te gaan voor een tukje. Nadat we eindelijk op een strandbed lagen begon het na één minuut te regenen, neeeeeeeeee! We konden ons appartement nog niet in, dus we zijn gewoon blijven liggen met handdoeken over ons heen. Gelukkig was het niet koud. Na een uurtje werden we gebeld dat het appartement schoongemaakt was en zijn we  teruggegaan voor een (iets te lang) tukje.

Toen we wakker werden was het al wat laat en hebben we snel wat boodschappen gedaan om mijn lekkere risotto te maken. Daarna gingen we snel omkleden om naar een huisfeest te gaan waar een vriendin van Kate was. We hadden nog geen adres, maar we zijn gewoon naar het centrum gereden. We hebben die vriendin wel twaalf keer gebeld en ook een aantal berichtjes gestuurd. In het centrum aangekomen, zijn we naar een punt gereden waar het huisfeest vlakbij zou zijn. We zijn toen elke straat ingereden met onze ramen open om te luisteren naar muziek en geschreeuw en te kijken naar auto’s of taxi’s. We vonden een huis met overduidelijke aanwezigheid van mensen. Katelyn besloot om er heen te gaan en om te vragen of haar vriendin daar was, maar “helaas” kregen we op dat moment net een berichtje van haar vriendin. Oh oh oh, het was hilarisch geweest als Kate bij een willekeurig huis had aangebeld. Na het adres ingevoerd te hebben kwamen we erachter dat we niet eens in de buurt waren...

Het huisfeest was erg gezellig. Muziek, drankjes en beerpong. Na een tijdje zijn we met acht taxi’s naar de een club Saffire gegaan waar Kate en ik onze gekkigheid kwijt konden en onze dansmoves even hebben laten zien. Kate kwam veel oude bekenden tegen en zoals Kate zei: “friends become friends”. Nadat de club sloot zijn we een typische Canadese late night snack gaan halen, namelijk poutine. Dit is een soort kapsalon, maar dan met patat, kaas, bosui en jus. We bestelden één met pulled pork. Hoewel alle late night snacks altijd goed smaken, was dit wel echt een goede snack. Tijdens de taxi rit naar huis zagen we de prachtige zonsopkomst. Oftewel het was hoog tijd om te gaan slapen.