Next level

Door Familie de Jong - 22-08-2019 01:49

Zondag - 18 augustus 2019

Onze zondag begon zoals te verwachten laat, maar zoals Kate zegt “fly with the eagels and eat with the pigs in the morning”. Na lekker de tijd te hebben genomen voor ons ontbijt/lunch zijn we naar het zwembad te gaan om even lekker te chillen en na te genieten van de avond. Aan het einde van de middag gingen we ons klaar maken. Er zou namelijk een vriendin (Chelsea) van Kate langs komen en ons daarna naar de stad brengen om onze auto op de halen (aangezien we gisteren met de auto heen waren gereden). Kate en ik hadden was hapjes gekocht en heerlijke humus gemaakt.

Na een beetje te zijn bijgekletst bracht Chelsea ons naar onze auto. Onderweg zagen we een prachtige zonsondergang. De lucht was fel rood, oranje en roze gekleurd. Bij de auto aangekomen, zijn we met twee auto’s naar het centrum gereden. We zouden ergens een hapje gaan eten en Chelsea scheen wel dezelfde smaak als mij te hebben. En dat kan ik nu bevestigen. Onderweg naar het restaurant verbaasde ik me over de prachtige stad. Iedereen liep nog in een korte broek, er hing een hele fijne sfeer en iedere boom was verlicht met prachtige lampjes. De barretjes en restaurantjes waren helemaal in “Else stijl”. Oftewel allemaal hippe, mooi ingerichte en knusse barretjes met hele kleine knusse en verlichte patio’s waar ik de hele dag wel naar zou willen kijken. We gingen naar een hip Italiaans restaurant genaamd “Jacks”. Het was een prachtig plekje met een kleine patio met uitzicht op de haven en alle lichtgekleurde bomen. We bestelden twee pizza’s, een caprese salade en een fles wijn om met z’n drieën te delen. Man dat was Italiaans eten next level. Onwijs lekkere, luchtige en knapperige pizzabodems met zeer positief verrassende toppings en een onwijs smaakvolle caprese salade die je nergens anders gaat krijgen. Tijdens het eten hadden we hele lekke gesprekken en vonden we met z’n drieën ook een gedeelde passie, namelijk adventures en Italië. We maakten al snel hele leuke plannen voor een tripje naar Rome en zuid Italië in de toekomst.

Na het eten zijn we een stukje door het centrum met alle leuke barretjes, een park, de haven en het strand gelopen. Prachtig om alle lichtjes in zowel het centrum als aan de overkant van het meer en in de bergen te zien. We stopten bij een fontein waar we in gingen (brrr), om de fontein in het water gingen dansen en hele leuke foto’s hebben gemaakt. Er was nog een andere groep meiden en die gingen gingen echt next level. Zij besloten om allemaal koppie onder te gaan. Als ik mijn voeten zo op de bodem voelde, ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan... Ze hebben er wel voor gezorgd dat we in een heftige lachbuien belandden.

Na onze avondwandeling zijn we nog naar Chelsea haar huis gegaan om een theetje te drinken. Chelsea heeft allerlei verschillende banen waar ze haar creativiteit in kwijt kan. In haar huis stonden ook wat schilderijen die ze zelf had gemaakt en ze liet een fotografie serie zien die ze had gemaakt. Mega leuk en interessant. Na onze theetjes en leuke gesprekken zijn we naar huis gegaan om een avondje “op tijd...” te gaan slapen en morgen onze dag met wat meer energie door te komen.