San Francisco

Door Yvonne van Sluis - 08-09-2019 06:35

Een dag later dan gepland landden we gisteren om 12 uur plaatselijke tijd op het vliegveld van San Francisco. Er stond een enorme rij voor de paspoortcontrole. Een vliegveld medewerker gaf aan dat als je voor de tweede maal in de USA kwam en dus al eerder een Esta had ingevuld we door de zelfcontrole konden gaan. Dat was voor ons het geval, dus wij uit de rij. Na wat gedoe had Jaap zijn toelating, daarna probeerde ik het ook. Helaas, ik kreeg een kruis en moest voor aanvullende vragen weer in de rij. Bleek dat dat alleen maar was omdat ik na de vorige keer een nieuw paspoort had gekregen. Dus weer opnieuw vingerafdrukken, een foto en diverse vragen.

Met de Bart trein naar het centrum van SF en een kleine wandeling van 15 minuten waren we bij het hotel. Inmiddels was het twee uur, maar voor ons eigenlijk 11 uur ‘s avonds. Als eerste zijn we naar Union Square gelopen om even uit te zoeken waar we zondag de auto moeten ophalen. Daarna door Chinatown gelopen. Het is een aaneenschakeling van winkels met (Chinese) souvenirs, van kunst tot kitch, je kijkt je ogen uit.

Uiteindelijk na wat klimmen en dalen (San Francisco is op een aantal heuvels gebouwd) kwamen we bij Pier 39. De beroemde pier met zijn zeeleeuwen. Ook zagen we een vlucht pelikanen. Langs de waterkant teruggelopen naar Ons hotel, totaal hebben we 12 kilometer gelopen! In het hotel nog iets gegeten en eenmaal terug op de kamer gelijk naar bed, om half negen plaatselijke tijd waren we allebei onder zeil!