Dag 2: Vancouver – Manning Park

Door Rogier & Danique - 08-09-2019 19:10

Iets later dan gepland, maar Blog 2 staat klaar. Een dag zonder bereik of WiFi: heerlijk! Moeten we vakder doen.

De camperreis kan nu echt beginnen! Gisteren zijn we uiteindelijk om 21.30 uur gaan slapen. Het tijdsverschil is toch wel merkbaar want om 3.00 uur waren we klaarwakker. Toch maar proberen nog een keer om te draaien. Om 5.15 uur waren de batterijen volledig opgeladen en waren we klaar voor een nieuwe dag.

Zoals gisteren al aangegeven is in Canada alles groot, groter en grootst. Zo ook het ontbijt. Om 6.30 gaan we op weg naar EggSpectation, een hip modern zaakje op de hoek bij ons hotel. De porties waren gigantisch en inclusief gebakken aardappeltjes met natuurlijk niet te vergeten ketchup! Het was dan inmiddels ook al 7.00 uur, niet gek toch?

Om 7.30 uur werden we opgehaald door de shuttle van de camperverhuurder. Een hele aardige Canadees heette ons welkom en nam ons mee. Een ander – hoe kan het ook anders – Nederlands echtpaar had dezelfde planning, alleen waren zij al een aantal keren eerder op camperreis geweest. Kwam dat even goed van pas! We hebben de nodige tips gekregen om de camperreis nog soepeler te laten verlopen.

Zoals jullie weten maken wij een camperreis door Canada. Het is dan ook heel logisch dat wij de camper in Amerika gingen ophalen (welgeteld 25 meter over de grens) en hiervoor meer papierwerk in orde moesten maken dan op het vliegveld van Canada. Gelukkig verliep dit allemaal soepel en waren we zo bij de ophaallocatie van de camper.

Daar stond hij dan, ons huis voor de komende 2,5 week. Ook hier geldt: groot, groter, grootst. Oké, we hebben niet de grootste camper, maar groot genoeg voor ons tweeën.  Een tweepersoonsbed, douche, wc, oven, magnetron, koelkast en vriezer, meer hebben we niet nodig. Als cadeautje kregen we ook nog een kleine BBQ mee. Die gaan we zeker nog een keer gebruiken! Ook handig: bij de ophaallocatie was een tafel waar we wat basisdingen zoals olie, pasta, saus enz. konden meenemen zodat we dit niet in (ook hier weer: grootverpakking) hoefden te kopen.

Om 9.30 uur waren we eindelijk klaar voor vertrek. Dit kon natuurlijk niet zonder een stop bij de Wallmart voor de inkopen. Danique haar droom kwam uit: zonder tijdslimiet shoppen in de Wallmart. Heaven on earth! Keuzes genoeg, eigenlijk te veel, maar we hebben genoeg inkopen gedaan voor een heel weeshuis dus we kunnen vooruit!

Er was 1 grote domper bij de Wallmart: geen bier, geen wijn. Aangezien wij hier niet zonder kunnen, kwamen we onderweg gelukkig een Liquor store tegen. Dat alcohol duur was in Canada wisten we, al viel het ons nog wel een beetje mee: Malbec, Pinot Grigio en Canadese biertjes voor omgerekend € 30,-.

Na al onze boodschappen te hebben ingeladen konden we op pad naar de eerste camping: Lightning Lake. Het eerste stuk bestond uit veel snelweg. Daarna kwam gelukkig wat meer natuur, slingerende wegen en mooie uitzichten. De eerste camperlunch is ook een feit: tosti’s gemaakt in de pan. Heerlijk, aldus Rogier.

Onze eindbestemming is prachtig, het weer iets minder. We hebben een mooie spot aan het meer, midden tussen de bomen. Helaas is het vanaf een uurtje of 17.00 gaan regenen. Maar niet getreurd, nu hebben we tijd genoeg om de koffers uit te pakken en even te relaxen.

We hebben nog snel even (voor de regen) een wandeling gemaakt en de camping ontdekt. Er zijn hier geen faciliteiten (stroom, water enz.), maar wel prima huisjes met sanitaire voorzieningen.  Ook wilden we bij het Amfitheater onze blog uploaden. Dit is de enige plek met WiFi. Helaas, ook hier geen WiFi. Voor ons in ieder geval lekker rustig! Geen bereik, geen WiFi, geen gezeur.

Inmiddels zijn we lekker gedoucht, hebben we een heerlijke salade met bijpassende toastjes gegeten en moeten we zo meteen alleen nog even afwassen.

Vanavond hebben we tijd genoeg voor een spelletje of om te beginnen in een goed boek.

Morgen staat ons een rit naar Kelowna te wachten. Hier blijven we 2 nachten. Wij kunnen niet wachten om weer op pad te gaan!