Dag 3: Manning Park – Wood Lake (Kelowna)

Door Rogier & Danique - 09-09-2019 06:10

Voor Rogier was het al vroeg bedtijd. De jetlag hakt er nog steeds aardig in. Danique hield het iets langer vol. Uiteindelijk lagen we lekker te slapen toen we om 0.00 uur wakker schrokken. Een hevige regenbui trok over Manning Park. Wij hadden lekker de ramen van de camper open staan. Die moesten we dus maar snel dicht gaan doen!

Uiteindelijk was het rond 7.00 uur tijd voor een nieuwe dag en ons eerste ontbijt met de camper werd een feit. Inmiddels was het droog dus de tafel en stoelen werden buiten uitgestald. Onder het toeziend oog van verschillende eekhoorntjes (wat zijn ze schattig!) hebben we lekker ontbeten.

Als echte huisman ging Rogier vervolgens de afwas doen. Fijn om zo een man in huis te hebben. Toen alles opgeruimd was, waren we klaar voor de rit naar Kelowna.

Onderweg kregen we het echte ‘Canada-gevoel’. Wegen door alleen maar natuur. Grote, kraakheldere blauwe meren. Echt een prachtig gezicht.  Tijd genoeg om af en toe te stoppen en natuurlijk een lunch onderweg. Voor deze lunch gingen we even snel een vers broodje halen. Het toeval wilde dat Rogier (in zijn Max vest) aanspraak had van een Nederlandse Canadees (of wat het nu een Canadese Nederlander??). We kregen wat tips en hij deelde nog even mede dat Max geen beste zondag had gehad vandaag.

De ‘ wildlife’ hebben we vandaag ook gespot! Rogier riep: ‘ KIJK! EEN BEEST!’. Hij had gelijk, er stond een koe in de wei …

Het is verbazingwekkend hoe veel supermarkten, fastfood ketens, nagelsalons, spa’s en tandartsen je tegenkomt hier in Canada.

Rond 16.00 uur kwamen we aan op onze tweede camping. Iets meer luxe (stroom, water en dump faciliteiten) en – alweer – aan een meer. We kunnen nu dus lekker douchen in onze camper en gebruik maken van alle elektrische apparaten in de camper. Je hoort ons niet klagen.

Na een rondje in de omgeving te hebben gelopen zijn we neergestreken bij de plaatselijke Griek om een heerlijk diner te verorberen. En lekker was het. Mals vlees, frisse salade (die deels in een doggybag mee naar huis ging), tzatziki met genoeg knoflook en verse inktvisringen. De kilo rijst die we er bij kregen hebben we maar daar gelaten.

Morgen hebben we een dagje ‘niks’. We blijven in Kelowna en hebben dus de tijd om op ontdekking te gaan. Kelowna is ook bekend om zijn vele wijngaarden. Hier gaan we morgen eens een kijkje nemen. Wellicht ook nog wat wijn proeven, dat hoort er natuurlijk ook bij.

Voor nu houden we het hierbij. Morgen zijn we terug met dag 4!