Dag 10: Jasper - Wells Gray

Door Rogier & Danique - 16-09-2019 06:43

Allereerst: bedankt voor al jullie reacties en het feit dat jullie onze blog volgen! Wij zijn blij dat er zoveel plezier aan onze blog wordt beleefd. We lezen echt elke reactie!! Alleen hebben we niet de tijd (en het internet :)) om alles te beantwoorden. Jullie reacties geven ons wel weer elke dag extra motivatie om wat te posten.

Vandaag wat minder foto’s aangezien we de blog alleen via de telefoon kunnen uploaden. Niet getreurd, later zullen we ze alsnog posten.

De dag begon vroeg aangezien we onderweg naar Wells Gray een excursie gepland hadden, een river safari bij Mud Lake in het plaatsje Blue River. Dit was al ongeveer 2,5 uur rijden en na de safari zouden we nog een uurtje of 2 door moeten naar de volgende camping.

We begonnen om 08:00 met een klein ontbijtje. Rond deze tijd merkten we op dat er een aantal niet betalende gasten aanwezig waren in de buurt van onze kampeerplek. Laten we zeggen dat de naam van de camping (Wapiti) haar naam eer aan deed: de Wapiti’s (edelherten of Elk’s) vlogen ons letterlijk om onze oren. Oké niet helemaal letterlijk, maar onze camper was het middelpunt van een kort maar krachtig gevecht tussen 2 mannetjes. In eerste instantie leek de groep van, laten we hem Man 1 noemen, zich rustig over de camping te verplaatsein. De groep bestond uit Man 1 en zijn harem en kinderen (of kleinkinderen, geen idee). Aangezien het voor de Elk’s op dit moment broedseizoen is kwam Man 2 even kijken of hij een vrouwtje van de groep van Man 1 kon bevruchten zoals we dat netjes zeggen. Helaas, hier had Man 1 geen zin in en dat liet hij ook duidelijk merken. Met zijn gewei gaf hij een paar goede stoten. Man 2 koos maar eieren voor zijn geld en vertrok.

Omdat Rogier zo handig is met elektronische apparaten vinden jullie alsnog de foto’s.

Nadat de fight over was, begonnen we aan onze reis van vandaag. Al snel sloeg het weer om en begon het te regenen. En geen buitje. Nee gewoon echt Hollands weer. De mooie uitzichten wisselden zich af met af en toe een hertje langs de kant van de weg. Eenmaal aangekomen bij de Blue River regende het helaas nog steeds maar lieten wij ons natuurlijk niet kennen. Regenbroek, regenjas, poncho en deken moesten ons warm en droog houden. We zaten op een open, elektrische, catamaran dus konden wel wat warmte gebruiken.

In een kleine 2 uur hebben we de omgeving per rivier / meer ontdekt. Erg mooi! Ook hebben we - weer - een waterval bezocht. Niet zo hoog, maar wel veel meer water dan de vorige. Wat een geweld is dat water toch! Halverwege de tocht begon het weer op te klaren en werd het droog. Na de boottocht besloten we nog een 4x4 jeeptocht erachter aan te plakken. De tocht liep dwars door het regenwoud. Ook weer erg bijzonder. De gids gaf ook nog wat uitleg over beren, zalmen en hoe de houtkappers te werk gaan (ze planten 2 nieuwe bomen terug voor elke boom die ze kappen). Op de weg naar beneden zagen we zelfs nog even een zwarte beer de bosjes in schieten.

Na de jeep safari was het tijd voor het laatste stuk van deze dag: op naar Wells Gray. De camping ligt aan een golf court, wij hebben uitzicht op een beek én hole 1.

Morgen hebben we een dagje in Wells Gray en gaan we op zoek naar springende zalmen. De zalmentrek is bijna op z’n eind dus we moeten geluk hebben, fingers crossed.

We houden jullie op de hoogte!