Dag 12: Wells Gray - Whistler

Door Rogier & Danique - 18-09-2019 04:53

De dag begon net als gisteren lekker zonnig. We hadden vandaag een lange rit op het programma staan dus we besloten lekker op tijd op te staan. Rond een uur of 09:00 hadden we ontbeten en konden we de camper in orde gaan maken voor vertrek. We reden een stukje van de camping naar het plaatsje Wells Gray onder aan de berg. Hier konden we even tanken. Alweer horen we jullie denken. Ja, helaas rijdt de camper 1 op 5 en ondanks de tank van 200 liter moeten we dus regelmatig bijtanken! Hierna nog een paar kleine boodschapjes gedaan voor de volgende dagen en we waren klaar voor de reis.

Ook vandaag besloten we weer om niet via de snelweg te rijden. Qua tijd én kilometers scheelde het nauwelijks (1 kilometer extra en 2 minuten extra), dus waarom niet? Achteraf bleek dit prachtige route te zijn.

Al snel zaten we in de bergen. Beklimmingen van 13% waren geen uitzonding en het bewoonde gebied maakte al snel plaats voor nog meer natuur. Ook nu werden we weer verrast door de verschillende ‘stijlen’ van de natuur.

Het eerste stuk kwamen we door bossen en voornamelijk akkerland. Bij een meer zijn we even gestopt omdat er een mooie vogel boven het meer aan het circuleren was. We hebben hem op de gevoelige plaat vastgelegd!

Na een kleine 2 uur draaiden we een nieuwe weg op. En het was alsof we in een heel ander land waren! De bomen maakten plaats voor meer ‘woestijnachtig’ gebied.  Het leek alsof hier de Indianen nog steeds leefden. Kleine hutje met veel vee naast het huis: paarden, koeien en natuurlijk varkens.

Ondertussen hadden we toch wel wat honger gekregen en besloten om bij een mooi uitzicht te lunchen. Gelukkig is de camper van alle gemakken voorzien en werd ook nu weer een lekkere lunch tevoorschijn getoverd.

We vervolgden onze weg en kwamen al snel in ‘Grizzly Bear’-area. Wij zelf vonden het niet echt Grizzly gebied, maar dat is onze mening. De natuur was zeker niet minder mooi! Kronkelende weggetjes dwars door de bergen, over water en weer terug. De remmen zijn deze rit in ieder geval goed getest.

Inmiddels zijn we op onze volgende camping net voor Whistler. Een mooie plek hebben we aan de rand van de camping. Voor nu gaan we maar eens het avondeten bereiden (het is hier inmiddels ook al 19.47!) en nog gezellig wat spelletjes spelen.

Morgen is het tijd om naar Vancouver Island te gaan. Qua kilometers valt het allemaal wel mee, maar we moeten ook met de Ferry naar de overkant. We zijn benieuwd hoe lang we moeten wachten … Maaaaaaar gisteren heeft Rogier het spelletje Skip-Bo leren kennen en hij kan niet wachten om daar morgen tijdens het wachten mee aan de slag te gaan!