Dag 13: Whistler - Campbell River

Door Rogier & Danique - 19-09-2019 04:31

Vandaag gingen we met de Ferrie naar Vancouver Island. Voor het zo ver was hebben we gisteren eerst nog een tijdje overlegd over wat we nu precies gingen doen op Vancouver Island. We hadden van te voren al een Whale Watching Tour geboekt, maar Vancouver Island is ook dé hotspot om Grizzly Beren te gaan spotten. Hierover later meer.

Rond 9.00 uur waren we klaar voor vertrek. Het was prachtig weer. De zon scheen volop. We gingen op weg richting de Ferrie. Omdat wij geen tijd had gereserveerd en de Ferrie niet elk uur rijdt, besloten we om op tijd aanwezig te zijn bij de terminal. Onderweg reden we voornamelijk door berglandschap. Hier en daar sneeuw, hier ook af en toe een wolkje, maar nog steeds overwegend zonnig! Dat belooft wat voor vandaag.

We zijn nog bij een paar uitkijkpunten gestopt om de adembenemende omgeving in ons op te nemen. Wat blijft Canada toch een prachtig land!

Rond 11.30 uur kwamen we bij de terminal van de Ferrie aan. De eerstvolgende vaart zou om 13.15 uur zijn. Nu maar hopen dat er nog plaats was op deze vaart! Gelukkig was dat het geval. Nadat we onze auto in de 'lijn' hadden gezet besloten we om even het stadje in te lopen. Het was namelijk lunchtijd en ook dat moest gebeuren. We kwamen bij een echte ouderwetse diningtent terecht waar we 'all you can eat' fish&chips hebben gegeten. Zoals ze zelf zeide: the best in town. Wij kunnen dat beamen. De vis was echt heerlijk. Tartaarsaus erbij en je hoort ons niet klagen. Na de lunch was het tijd om de Ferrie op te gaan. We hadden hier 1 uur en 40 minuten om de tijd om te krijgen. Ik kan jullie vertellen: dat lukt prima! Uitzicht over de oceaan is prachtig, binnen is genoeg te zien en een spelletje Skip-Bo laat de tijd ook snel omgaan.

We hadden ook nog iets anders te regelen. Gisteren besloten we na lang zoekwerk om onze route iets om te gooien. In plaats van een nacht in Nainamo te blijven zouden we doorrijden naar Campbell River, van waar we morgen een Grizzly Beer Tour wilden gaan doen. Gebeld om te informeren of die nog vrij was. Helaas. Alles vol. Het geluk bleek toch een beetje aan onze zijde want de aardige mevrouw van de touroperaor ging nog even navraag doen. We werden teruggebeld en ze had goed nieuws: er was nog plek voor 2 personen! We worden wel om 6.30 uur verwacht, dus het wordt een vroege ochtend morgen! We zullen een hele dag onderweg zijn en pas laat op de volgende bestemming aankomen, maar dat hebben we er zeker voor over.

We waren vol enthousiasme! Maar we stonden al snel weer met beide benen op de grond want we kwamen bij het volgende 'probleem'.  We hadden natuurlijk een camping in Nanaimo geboekt, maar moeten om 6.30 uur in Campbell River zijn. Voor jullie beeld: dit ligt ongeveer 180 kilometer uit elkaar. Dus we besloten om een camping in Campbell River te boeken en die in Nanaimo te annuleren. De eerste camping die we belden: vol. Dan maar naar de volgende. Die had gelukkig nog plek! En achteraf is het geen straf om hier te zitten! Onze camper staat namelijk ongeveer op het strand. Zoals de eigenaar al zei: morgenochtend zal de oceaan ongeveer 1,5 mijl teruggetrokken zijn. Jullie hebben zelfs kans om beren te zien want die gaan de mosselen opeten. Oké, klinkt goed. Maar we zijn - helaas - al om 6.10 hier weg, dan is het nog donker. Maar wie weet, misschien zien we nog een glimp van een beer.

Voor nu gaan we genieten van een pizza en op tijd naar bed. Morgen laten we jullie uiteraard weer meer weten over onze avonturen!

Ben Essers 19-09-2019 07:03 {{button-60498}}

Geweldig. Ik hoop dat jullie beren gaan zien. Denk aan de belletjes. ❤️

Sonja Moonen 19-09-2019 07:52 {{button-60501}}

Prachtige reis en geweldig om jullie zo te volgen en de plekken weer eens te zien waar wij alweer 3 jaar geleden waren.
Bezoek ook vooral Victoria. Prachtige stad met heel veel bloemen waar wij wel oud willen worden. Hier hebben wij ook de whale watching tour gedaan en wij hadden heel veel geluk die dag en veel whales gezien. Tip: kleed je warm aan. Het is freezing koud op het water en dat was in juli 🥶.
Ik wens jullie nog heel veel plezier en mooie ervaringen.

Marie-José 19-09-2019 07:59 {{button-60502}}

Idd wat een prachtig landschap is het toch😍 Weer heel erg mooi verwoord in je verhaal👌 En nu op naar de Grizzly beren🐻💪🏻 wat een geluksdag gisteren👍 Veel plezier en ik kijk al weer uit naar het volgend verhaal😄❤️😘

Natascha 19-09-2019 17:27 {{button-60520}}

Wat heerlijk om na thuiskomst werk weer even jullie verhaal te lezen. Er is genoeg te zien en te doen op Vancouver Island, een bezoekje aan Ucluelet ( of Ukkie) zoals de Canadezen zelf zeggen, is zeker een aanrader om te bezoeken, al weet ik niet of dit op jullie route zal liggen? Maar geniet en veel plezier met de Whale Watch tour, is prachtig!

izy 19-09-2019 22:46 {{button-60529}}

ik hoop dat jullie de geliefde beren zullen zien ik lees het wel dikke poen tanre izy😚