Dag 18: Victoria - Vancouver

Door Rogier & Danique - 24-09-2019 06:48

Vandaag stond de wekker weer eens lekker vroeg, om 6.00 uur om precies te zijn. Het was namelijk zaak om op tijd bij de Ferrie aan te komen. We hadden een duidelijke taakverdeling gemaakt om te zorgen dat we in een half uurtje klaar zouden zitten voor vertrek. Na ruim 2,5 week op pad te zijn geweest met de camper verliep dit allemaal soepel en zonder meningsverschillen. Met een opkomend zonnetje reden we richting Schwarz Bay. Zoals gister verteld, wisten we vandaag gelukkig precies waar we naar toe moesten (fijn!). Het was gelukkig lekker rustig op de weg en zo goed als droog. Na een ritje van een half uur kwamen we dan ook ruim op tijd aan bij de terminal. We wisselden onze reservering in voor de ‘echte’ tickets. We zette de camper in de daarvoor bestemde rij en maakten de laatste dingen in orde. Er was gelukkig maar 1 camper voor ons, dus als het goed is konden we er in Vancouver snel af. Dit was nodig aangezien we in Vancouver maar zo’n 25 minuten hadden om bij de verhuurder in de Verenigde Staten te komen zodat we een transfer hadden richting het centrum.

Rond 7.45 uur was het tijd om aan boord te gaan. We parkeerde de camper volgens instructies zo kort mogelijk tegen de voorganger aan en ging naar het passagiersdek. Met een spelletje Skip-Bo kregen we de 95 minuten wel vol.

Ondertussen werd het weer – zoals de voorspellingen al aangaven – wel wat minder. De eerste regendruppels begonnen te vallen en de lucht werd wat donkerder. Om 9.35 uur kwamen we exact volgens schema aan in Vancouver, of beter gezegd Tsawwassen, een buitenwijk van Vancouver. We konden inderdaad – en gelukkig – als een van de eerste van de Ferrie en reden naar de grens met de Verenigde Staten. Ook hier was het gelukkig niet druk waardoor nog voor 10.00 uur aankwamen. Na een uitgebreide inspectie bleek alles in orde, we hadden ook niet anders verwacht. In de wachtruimte zat nog een Nederlands stel. Zij zaten er iets minder gelukkig bij. Ze hadden dezelfde camper als wij, echter was eerst de vriezer en vervolgens de koelkast kapot gegaan in Jasper. Ze moesten helemaal terug naar Vancouver om dit te laten maken en zo hun trip onderbreken. Zo zie je maar: het kan ook anders helaas. We hebben ze nog wat tips gegeven voor Vancouver Island en wat spullen overgedragen die we over hadden. Hopelijk blijft de ellende hun de komende 10 dagen bespaard.

Om 11.00 uur konden we richting Vancouver. We werden afgezet in Richmond, een grote en vooral door chinezen bevolkte wijk van Vancouver. Hier konden we met trein en bus naar ons Hotel. Rond 12.30 uur kwamen we hier aan en gelukkig was de kamer al klaar.

Snel alle spullen gedropt en op pad. Gezien het weer hadden we bedacht vandaag lekker richting Metropolis at Metrotown te gaan. Een ontzettend grote Shopping Mall. Hier konden we – met onze gekochte dagkaart – weer via bus en metro naar toe.

Na een paar uur shoppen en lekker geluncht te hebben gingen we terug naar het hotel. Even opgefrist en kijken wat we met eten zouden doen. We hadden beide zin in sushi en na een zoektocht op TripAdvisor kwamen we erachter dat de nummer 2 sushi tent van Vancouver ongeveer recht tegenover ons hotel zat. We hebben hier heerlijk genoten van verse sushi en vooral de heerlijke verse zalm. Na het eten snel door de regen de straat over gestoken naar ons hotel. Nu nog even relaxen op de kamer en kijken wat we morgen allemaal willen doen!