Driving down the coast

Door Jeroen & Jessica - 23-09-2019 21:48

Na een enerverend en luxe ontbijt waarbij alles vers gemaakt werd, vertrokken we jammergenoeg alweer naar onze volgende stop. We gingen eerst wat pinquins kijken bij Betty's Bay en reden daarna door naar het zuidelijkste puntje: Cape Point. Onderweg hadden we regelmatig zicht op de zee, wat voor een heel mooi uitzicht zorgde! Wij zijn daar naar het 'Lighthouse' gelopen en gingen we meteen door naar 'Kaap de Goede Hoop'. Dit kon je via allemaal hikes doen, maar wij hebben alles lui met de auto gedaan haha! We gingen ook nog op zoek naar de scheepswrakken die er zouden liggen, maar die zijn wij helaas niet tegen gekomen. Wel lag er een aangespoelde en al behoorlijk vergaande walvis.. Lekker hoor ;) Aangezien we die dag een late start hadden, hadden we hier niet heel lang de tijd en moesten we alweer richting ons hotel. Na onze aankomst zijn we nog naar 'Boulders Beach' gegaan om nog wat meer pinquins te bekijken en toen zat de dag van ons 6-jarig jubileum er al weer op!

De volgende dag stond mijn favoriete onderdeel op de planning: Een wijnproeverij! Hiervoor zijn wij naar Groot Constantia gereden en hadden we het arrangement mét chocolade genomen. Aangezien het nog ochtend was en het drinktempo in eerste instantie vrij hoog lag, stonden we al snel wat te tollen op onze benen haha! Na dit aangegeven te hebben, werd er wat rustiger met ons gedaan en begonnen we de (award-winning) wijnen cijfers te geven. Best lullig om een 5 te geven aan een wijn die in de 'kenners-wereld' hoog aangeschreven staat. Oeps. Er was ook een dessertwijn die Napoleon al scheen te drinken en waarmee deze Wine-Estate zichzelf mee op de kaart heeft gezet. Die was LEKKER (en duur haha)! Ook de chocolade die speciaal uitgezocht was bij de geselecteerde wijnen smaakte verrassend goed! Tijdens de wijnproeverij werd zelfs Jeroen helemaal enthousiast en kwamen we op het idee om een aantal flessen mee te nemen en onze ouders te trakteren op een 'wine-and-dine'-avond als we weer terug zijn. Inclusief chocolade. Dus bij deze! :) Na deze tasting werd het tijd voor een goede lunch en zijn we daarna weer doorgereden naar 'The Old Biscuit Mill' met allerlei winkeltjes, wat wij niet heel boeiend vonden. Door naar het hotel dus! Hier hebben we een soort klein appartement met zelfs een wasmachine en een vaatwasser, maar met daarnaast ook nog eens een ge-wel-dig uitzicht over Kaapstad. Doordat we op de hoek zitten, hebben we vanaf ons terras volledig zicht op de Tafelberg, Lion's Head en het centrum van Kaapstad zelf. Je zou toch zeggen dat onze mazzel een keer op moet raken.. De avond zijn we lekker op onze kamer gebleven om ons voor te bereiden op een aantal sportieve dagen: Het beklimmen van de verschillende bergen! :)

Eigenlijk stond de Tafelberg meteen op het programma, maar aangezien er bewolking boven de berg hing, zou de kabelbaan voor de terugweg niet open zijn. En om nou de Tafelberg op én af te klimmen, ging ons een beetje te ver. We besloten daarom te beginnen met Lion's Head. Die dag was het toevallig een feestdag (Heritage Day), waardoor bijna iedereen vrij was en het dus pleuris druk was op die berg! Struikelend over de mensen zijn we dan uiteindelijk, na een beste klim, toch boven gekomen en het uitzicht was het meer dan waard :) Eenmaal boven begon het ook megahard te waaien, wat voor de klim naar beneden toch wel voor wat evenwichtproblemen zorgde.. Gelukkig hebben we het overleefd zonder wat te breken en stonden we na 2 uurtjes weer beneden. Vervolgens vonden we het tijd voor een lunch en zijn we naar het havengebied van Kaapstad GELOPEN (Ja, je leest het goed. Knettergek.), aangezien de vrouw van de receptie zei dat het een wandeling van zo'n 20 minuten was. Leugenaar dat t was. Na zo'n 40 minuten op de slippertjes kwamen we dan toch aan bij de V&A Waterfront en hebben we daar de rest van de middag, al hoppend van terrasje naar terrasje, doorgebracht. Na het avondeten hebben we mooi de taxi terug gepakt en gingen we op tijd weer naar bed, aangezien we hopen morgen wel de Tafelberg te kunnen beklimmen. We will see!