Dag 1 - 16 september 2019

Door Robin van Vliet - 17-09-2019 18:25

16 september 2019

Dag 1

Amsterdam - Los Angeles

Vandaag was dan eindelijk de grote dag, onze droom gaat eindelijk in vervulling. We gaan de grote oversteek maken naar de Verenigde Staten.

Vanochtend ging om 5:00u de wekker, koffers stonden allemaal al klaar. Broodjes smeren voor onderweg en om 6u kwam Ria (mijn moeder) ons ophalen, om ons naar Schiphol te brengen.

Eenmaal op Schiphol te zijn aangekomen meteen naar alle controles en douane.

Daarna onze gate (D4) zoeken en wachten totdat we mochten boarden. Het boarden begon om 10:15u en om 11:05u gingen we de lucht in. We vlogen met United Airlines.

De vlucht duurde 10,5 uur. Er waren gelukkig films aan boord, dus wij hebben ons wel vermaakt.

Eenmaal geland in Houston, Texas hadden we 2 uur de tijd om onze volgende vlucht naar Los Angeles te halen.

Wij schrokken ons rot toen we de enorme lange rij voor de Amerikaanse douane zagen. Gingen we onze vlucht wel halen ?

Heel brutaal heeft Loek een paar keer gevraagd aan mensen in de rij of we een paar lussen in de wachtrij konden skippen, omdat we anders onze volgende vlucht gingen missen. Gelukkig waren er een paar mensen die dat goed vonden.

Na 5 kwartier waren we dan eindelijk door de douane heen. Paspoort controle uiteraard, vinger afdrukken, foto maken, stempel in de paspoorten en door naar de volgende halte, security check. Daarna rennen naar de bagage band om onze ruim bagage weer te pakken en naar de volgende bagage check te brengen, waarna de bagage weer naar het nieuwe vliegtuig werd gebracht. Wat een gedoe. Opnieuw weer rennen, deze keer met de handbagage naar de gate (C40) rennen. We moesten best veel en ver rennen. James werd moe en Loek heeft hem opgetild om daarna weer verder te rennen. Net 5 min voor tijd kwamen we eindelijk aan bij onze gate.

Even op adem komen... lezen we op grote borden bij de gate dat onze vlucht vertraagd is. We moesten 1,5 uur wachten. We hebben wel meteen de camper maatschappij kunnen bellen om een ophaal tijd af te spreken voor morgen. Morgen 12u kunnen we onze camper ophalen.

We hadden best wel trek gekregen (ook mede dankzij het tijdsverschil). We hebben uiteindelijk alle drie een stuk pizza op.

Toen we terug kwamen bij de gate zagen we dat het vliegtuig nog langer vertraagd was. Nog een half uur langer wachten uiteindelijk.

Het vliegtuig was vertraagd omdat de banden van het vliegtuig vervangen moesten worden.

Uiteindelijk was het vliegtuig er en konden we vertrekken.

Deze vlucht duurde 2 uur en 50 minuten.

James heeft deze vlucht eigenlijk niet mentaal meegemaakt. Hij heeft heerlijk van opstijgen tot landen geslapen. Wij hebben ook eventjes geslapen in het vliegtuig.

Eenmaal in LAX aangekomen hoefde we gelukkig niet weer langs de douane en konden we meteen naar de bagage band lopen.

Even wachten op de koffers, daarna een Uber geregeld. Na een rit van 20 minuten waren we dan eindelijk aangekomen in ons hotel in Los Angeles (Holiday Inn Long Beach)

Snel inchecken en onze kamer zoeken. Op de 9de verdieping hebben we een mooie en schone hotelkamer met 2, 2persoons bedden klaar staan. Snel omkleden en heerlijk slapen. We waren alle drie kapot. Op naar de volgende dag.