Dag 3 - 18 september 2019

Door Robin van Vliet - 19-09-2019 06:53

18 september 2019

Dag 3

Lake Havasu - Grand Canyon

Vanochtend werden we weer voor de wekker wakker. Snel de gordijnen van de camper open maken op te kijken waar we terecht waren gekomen, deze keer konden we het in daglicht bekijken.

Wauw, we staan vlak naast Lake Havasu geparkeerd. Een klein strandje met een mooi groot meer en prachtige bergen op de achtergrond.

Snel aankleden en om buiten te gaan kijken. Wat een waanzinnig uitzicht en wat een rust en stilte, ondanks dat er meerdere campers stonden was het muisstil.

We hebben lekker buiten kunnen ontbijten aan een picknicktafel.

Helaas wel veel wespen aanwezig.

Na het ontbijt hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zijn we met z’n drieën gaan zwemmen in het prachtige meer.

Dat was heerlijk. Na het zwemmen gaan douchen in het toilet gebouw van de camping. We waren namelijk nog steeds onze water slang aansluiting kwijt, dus we konden niet in onze eigen camper douchen.

Na het douchen alle spullen opgeruimd, TomTom ingesteld op Grand Canyon en ons netjes uitgecheckt bij de receptie van de camping.

Eerst nog even tanken, koffie en thee halen en daarna waren we good to go.

Vandaag moeten we 392 km rijden om onze volgende camping te bereiken.

Onderweg reden we door verschillende soorten landschappen: bosrijk, heuvelachtig, kaal en dorre vlaktes, woestijnachtig. Prachtig om door zo veel verschillende landschappen te mogen rijden.

Onderweg weer een paar gestopt voor plaspauzes en om even te benen te strekken. Loek en ik wisselen het autorijden steeds een beetje af.

Om 14:30u kwamen we aan op de camping: Grand Canyon Camper Village. In het plaatsje Tusayan, aan de South Rim kant van de Grand Canyon. Onze camping ligt 1,6 km van de Grand Canyon af.

Bij aankomst op de camping moesten wij ons eerst melden bij the Office. Daarna mochten we naar onze camper plaats rijden. Plaats nummer 105.

Dit is een hele andere camping dan in Lake Havasu. De campers staan hier dichter bij elkaar en er staan ook veel meer campers. Er hangt een gemoedelijke sfeer gelukkig.

Loek heeft meteen alles weer geïnstalleerd bij de camper... maar die water slang aansluiting waren we nog steeds kwijt. Heb maar naar de verhuurder gebeld... ik kreeg uitleg waar de slang lag... en we hebben hem uiteindelijk toch gevonden.

Na het aansluiten zijn we het dorpje

Tusayan gaan verkennen. Schattig klein dorpje die heel erg pronkt en profiteert van de Grand Canyon.

Loek heeft die avond voor het eerst in onze eigen keuken gekookt. Pasta a la Loek, zoals hij zelf zegt.

We hebben het buiten aan een picknick tafel opgegeten.

Daarna James lekker in bed gestopt. Zelf nog een filmpje gekeken op de iPad en daarna ook gaan slapen. Morgen gaan we echt de Grand Canyon bekijken.