Dag 6 - 21 september 2019

Door Robin van Vliet - 22-09-2019 06:09

21 september 2019

Dag 6

Bryce Canyon

Vannacht hebben we het aardig koud gehad in ons “huisje”, het vroor namelijk -3 graden Celsius.

De dekens die wij bij de camperhuur gekregen hebben lijken op hetzelfde materiaal waarvan slaapzakken gemaakt zijn. Best wel dun en statisch. Als je onder je dekens wilt kruipen hoor je het statisch knetteren en de volgende dag is mijn haar dan ook enorm statisch.

We hebben deze ochtend met dikke truien en vesten buiten ontbeten. Wat een verandering met gisteren. Gisteren was het namelijk nog 26 graden.

Voor het ontbijt heb ik onze vuile was gewassen in de wasserette op de camping. De was was in 36 minuten schoon en kostte $2,50, te betalen met kwartjes.

Timer gezet, gedoucht in de camping douche en terug naar het ontbijt.

Daarna de was weer wezen ophalen, een lijntje gespannen in de camper en de was opgehangen.

Hoppa, door naar Bryce Canyon.

Vlak voor de ingang van ons RV park is een shuttle bushalte. Een gratis dienst, maar je moet wel je parkpas weer laten zien bij het instappen.

We zijn bij ‘Bryce Point’ uitgestapt, een uitzicht punt die uitkeek over Bryce Amphitheater. Prachtig.

Bryce Canyon is beroemd om zijn unieke geologische rotsformaties. Door de samenwerkende krachten van vriezen en dooien worden de kalk- en zandsteenformaties langzaam geërodeerd en vormen zo de zogenaamde hoodoos. De afgesleten toppen zorgen voor prachtige formaties die in het zonlicht erg mysterieus lijken. De zon zorgt voor schakeringen van de kleuren van de rotsen. De kleuren variëren van roze naar oranje.

Na het eerste uitzichtpunt hebben we de shuttlebus gepakt en naar het tweede punt gereden: ‘Inspiration Point’ daarna hebben we weer de bus gepakt naar ‘sunset point’ daar zijn we begonnen aan onze allereerste trail. De trail heet de Navajo trail en halverwege zijn we overgegaan op de Queens garden trail.

Hoge afdalingen (van 170 meter) door een prachtige natuur van rode rotsen, stenen en bos. We liepen door een dal en keken onze ogen uit. Tussen de middag hebben we in dat dal onze boterhammen gegeten.

Daarna moesten we natuurlijk ook weer omhoog, dat waren soms pittige hellingen. James deed het allemaal super goed en was heel vrolijk. Hij zei een paar keer... “zo leuk, we zijn op avontuur. “

Op het einde waren de paden nog steiler en is James op Loek z’n schouders verder gegaan.

We hebben deze dag in totaal 16 km gelopen, wij hadden het niet willen missen. Wat een prachtige natuur. Bijna niet te beschrijven zo mooi.

Daarna hebben we de shuttle bus weer terug gepakt naar onze camping. Meteen even wat boodschappen gehaald in een lokaal winkeltje en een extra deken voor de nacht gekocht voor James.

Bij thuiskomt hebben we hotdogs gemaakt, lekker Amerikaans.

Na het eten zijn we naar de hottub van de camping gegaan. Even 20 min. ontspannen.

Na de hottub weer terug naar onze camper, James lekker naar bed en wij lekker rustig aan doen in de camper. Morgen een korte reisdag, we gaan naar Zion National Park.