Dag 7 - 22 september 2019

Door Robin van Vliet - 23-09-2019 04:38

22 september 2019

Dag 7

Bryce Canyon - Zion

Vandaag hebben we een relatief korte reisdag voor de boeg. Vandaag ‘maar’ 140 kilometer af leggen naar onze volgende bestemming: Zion. Voor ons stelt 140 kilometer nu niets meer voor, aangezien we ook reisdagen van dik 500 kilometer hebben.

We wilde vandaag lekker vroeg opstaan om vroeg te vertrekken, maar we werden pas 09:00u wakker, oeps.

Ontbijten, spullen opruimen, camper los koppelen van de riolering en stroom voorziening, nog even afmelden bij de receptie en gaan met die banaan.

Onderweg reden we weer door prachtige landschappen, dit gaat nooit vervelen. Onderweg ook nog even getankt.

Hoe dichter we bij Zion kwamen, hoe rotsachtiger de omgeving werd.

Uiteindelijk reden we echt het National park Zion in, je moest weer je parkpas en paspoort laten zien en een extra $15,- om door 2 tunnels te mogen rijden met een camper.

Wauw, wat een prachtig uitzicht, zo verschillend met Bryce Canyon.

Uiteindelijk waren we bij onze nieuwe camping aangekomen, genaamd: Zion RV campground in het plaatsje Springdale. Een klein plaatsje op een kilometer afstand van Zion.

Even aanmelden en daarna doorrijden naar onze staanplaats (B9). Alles weer aankoppelen, nu ook de waterslang kunnen aankoppelen want het vroor niet meer.

Voordat we weer op de gratis Shuttlebus stapte nog even langs een souvenirs winkeltje gelopen en een pet gekocht, want de temperatuur was namelijk heel snel opgelopen naar 28 graden.

De shuttlebus van Springdale bracht ons naar het begin van het National Park, daarna moesten we op de shuttlebus van het park stappen. We hebben er voor gekozen om eerst naar het uiterste puntje van het park te gaan. Daarna weer een paar keer de bus terug gepakt om weer naar andere uitkijkpunten te gaan.

We hebben de bekende berg: Angels Landing gezien. De allerhoogste berg in het park. De berg is zo hoog dat ze vroeger dachten dat er alleen engelen konden landen. Dat verklaart de naam van de berg.

Door het hele park stroomt een riviertje genaamd ‘the Virgin’. Er staat een redelijk sterke stroming en water is ijskoud.

Uiteindelijk zijn we nog een trail (the Grotto) gaan volgen, waarbij we eekhoorntjes, reeën en een gekko tegen kwamen. Mooie ervaring.

Daarna hebben we de shuttle bus weer terug gepakt naar onze camping.

Er is een buitenzwembad aanwezig op onze camping, dus daar hebben wij mooi gebruik van gemaakt. Heerlijk zo’n zwembad na een warme dag in het park.

Loek is daarna begonnen met het avond eten: rijst, groente, salsa saus met kip gehakt. Gekke combinatie, maar het was heerlijk.

Zelf ben ik snel nog even naar het lokale winkeltje geweest om rond te snuffelen, te schrikken van de prijzen en drinken te kopen.

Na het avond eten mocht James nog even spelen in het speeltuintje 20 meter van onze camper vandaan.

De rivier Virgin stroomt ook achter onze camping langs, we zijn daar ook nog even wezen kijken.

Daarna douchen en James lekker naar bed.

Wij zitten nog even buiten te genieten van het mooie weer. Morgen weer een reisdag... namelijk naar Las Vegas. Even heel wat anders dan al die natuur parken.