Dag 11 - 26 september 2019

Door Robin van Vliet - 27-09-2019 08:05

26 september 2019

Dag 11

Yosemite National Park

Vanochtend alweer vroeg de wekker gezet, want we moeten namelijk om 9:00u de bus naar Yosemite pakken.

Ontbijten en nog meer boterhammen gesmeerd voor de middag en op naar Lee Vining. Daar vertrekt de bus naar Yosemite.

Binnen een half uur waren we in Lee Vining, de bus vertrok vanaf de Lake View Lodge. Daar aangekomen zagen we dat daar absoluut geen parkeerplaats voor een 10 meter lange camper was. Gelukkig waren we al een beetje bekend in Lee Vining, vanwege onze vorige camping. Dus we hebben de camper geparkeerd bij een grote speeltuin. De camper paste precies in 1 parkeervak.

Niet veel later kwam de bus. Kaartjes laten zien op Loeks telefoon en instappen maar. We zijn helemaal achterin gaan zitten, want daar waren 3 stoelen naast elkaar.

De bus bracht ons in 2,5 uur naar het visitor center in de Valley van Yosemite. De bus deed er al 2u over om van het begin van het park naar het visitor center te komen. Dit park is echt immens groot zeg.

Yosemite is een nationaal park in het oosten van de staat Californië. Het heeft een oppervlakte van meer dan 3.000 km² en ligt op de westelijke flanken van de centrale Sierra Nevada.

Yosemite National Park werd in 1890 opgericht en was een van de eerste nationale parken van de Verenigde Staten en de wereld. Sinds 1984 staat het natuur gebied op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

Eenmaal bij het visitor center aangekomen zijn we gaan kijken welke trail we konden gaan lopen. We hebben gekozen voor de Upper Falls trail. Een trail die ons door prachtige natuur leidde.

Wat is Amerika toch een prachtig land en wat heeft het veel te bieden qua natuur en landschap.

Mooie steile en vooral hoge rotswanden, grote stenen/keien, hele hoge bomen, echt genieten.

We zouden op de trail ook een waterval tegen komen, die was immens groot, maar helaas was de waterval opgedroogd. Er stroomde geen water uit. Maar toch erg indrukkend om te zien.

Na de trail hebben we diverse musea bekeken over het gebied om daarna lekker een ijsje te gaan eten. Het was een heerlijke dag vandaag, 27 graden.

Na het ijsje moesten we nog 3 kwartier op onze bus wachten. We moesten deze bus hebben. Want het was namelijk de enigste bus die naar Lee Vining ging.

Na een rit van 2,5u waren we eindelijk weer in Lee Vining. Snel de camper weer gestart en naar onze camping gereden.

James had op de terugweg in de bus al boterhammen op, dus nog even snel een toetje eten en daarna naar bed.

Wij hadden nog left-over burritos van gisteren, dus we hebben die opgepiept in de magnetron, toen konden wij ook gaan eten.

Ben ook nog even een wasje gaan draaien in de wasserette hier op de camping.

Morgen hebben we weer een lange reisdag voor de boeg. Deze keer naar San Francisco.

Ria 27-09-2019 08:22 {{button-60743}}

Wat een rit, even 2 1/2 u met de bus. Jammer dat jullie de Sequioa bomen niet gezien hebben. Wat een mooie natuur. Morgen San Francisco, spannend, al die heuvels van asfalt en natuurlijk de brug. Nu maar hopen dat er geen aardbeving komt 😛

Hanneke 27-09-2019 09:03 {{button-60745}}

Amerika is een land van prachtige natuur en enorme tegenstellingen. Het is mooi dat jullie dat allemaal zien. En die James, wat doet hij het goed. Op naar Dan Fransico. De Goldengate Bridge, het trammetje wat zo steil omhoog gaat en weer naar beneden. Een stad met een heel eigen sfeer. Ook weer mooi en ook weer anders. Geniet er van. 😘

Marielle Hoefsmid 27-09-2019 09:46 {{button-60746}}

Iedere dag geniet ik weer van je verslag Robin, je kan goed schrijven. En wat een mooie reis maken jullie! Eentje om nooit te vergeten. En helemaal gaaf met de camper, jullie eigen huisje op wielen! Geniet nog lekker een weekje, ben benieuwd wat jullie allemaal nog mee gaan maken. Liefs en groetjes!

Jeroen 27-09-2019 16:49 {{button-60754}}

Zou Bob Ross dáár zijn inspiratie vandaan hebben gehaald voor al die ‘happy trees’ ‘ nice clouds’ en ‘happy mountains’?