Dag 12 - 27 september 2019

Door Robin van Vliet - 28-09-2019 06:27

27 september 2019

Dag 12

Bridgeport - San Francisco

Vanochtend weer vroeg uit de veren, vandaag gaan we onze schattige en knusse camping in Bridgeport verlaten. We gaan namelijk naar San Francisco toe.

Spullen opgeruimd, afgekoppeld en nog even uitgecheckt bij de aardige eigenaresse. Meteen een kop koffie meegenomen voor onderweg.

We konden vertrekken.

De TomTom stuurde ons al snel door bossen en hoge en steile bergen heen. De camper had het er af en tor moeilijk mee, maar wat een gave rit om te mogen rijden.

Toen we eindelijk bovenaan de berg reden zagen we een bordje dat we op een hoogte van 3200 meter waren. Wauw. Het uitzicht was fantastisch.

De wegen in de bergen waren smaller, steiler en kronkeliger dan we ondertussen gewend waren.

Deze weg werd ook sterk afgeraden voor vrachtwagens.

Als je naast je naar beneden keek zag je een steile afgrond.

James vond het geweldig en noemde de rit door de bergen een achtbaan, hij vroeg zich af wanneer we over de kop gingen (net als een achtbaan) “uhhh... liever niet James.” Al hoewel James daar eerlijk gezegd ook niet op zat te wachten. Haha.

Er waren veel wegwerkzaamheden in het de bergen, waardoor er maar 1 rijbaan beschikbaar was en waardoor wij veel moesten wachten.

Na de bergrit zijn we gaan tanken. We hebben meteen broodjes gekocht als lunch, die werden ter plekke gemaakt voor ons. Je kon er ook Corndogs kopen. Dat wilde ik altijd eens proberen, waren heerlijk trouwens.

We wilde ook meteen de banden spanning van de camper checken en eventueel oppompen. Dit werd geadviseerd bij het verhuurbedrijf.

Een aardige klant van de pomp heeft ons geholpen met de bandenspanning.

Er moest 80 PSI (5,5 bar) in de banden.

De voorbanden waren nog prima, maar de achterste 4 (2 dubbele) waren niet meer zo hard.

Die zijn meteen opgepompt. We konden weer op pad.

Onderweg kwamen we erachter dat we de koelkast niet goed hadden dichtgedaan en die ging natuurlijk tijdens het rijden open. Toevallig had ik de zojuist gekochte broodjes in de koelkast gezet voor de lunch.

3x raden wat er uit de koelkast kwam zeilen en verspreid lag over de hele vloer... juist ja, onze vers belegde broodjes. Pff, heb alsnog maar zelf broodjes gesmeerd.

We zijn trouwens nog door een dorpje genaamd Jamestown gereden.

We zijn ook nog door een gebied gereden waar alleen maar fruitbomen stonden. Iedere kweker had aan de weg z’n eigen winkeltje met fruit.

Na een rit van 7u (incl pauzes) waren we dan eindelijk op onze nieuwe camping aangekomen. Marin RV park, net iets boven San Francisco. Dit is toch wel de drukste en duurste camping waar we tot dusver hebben gestaan. Iedereen staat hutjemutje met elkaar. We gaan hier 2 nachten verblijven.

De betonnen camping heeft ook een zwembad. Een plons in het water hadden we wel verdiend na zo’n lange reisdag.

Na het zwemmen ben ik gaan koken en hebben we macaroni and cheese gegeten. Was heerlijk.

In de avond ben ik nog even winkeltjes gaan bekijken buiten de camping en heb nog een paar boodschapjes gehaald.

Morgenochtend gaan we met een ferry naar San Francisco toe.

Ria 28-09-2019 07:51 {{button-60764}}

Prachtig zo’n rit. Zonde van de broodjes. James is stoer. Geniet van San Francisco

Riejanne 28-09-2019 08:44 {{button-60765}}

Spannende rit!! Zou niets voor mij zijn die afgronden te zien, zo naast je. Maar wel gaaf dat James daar totaal geen last van heeft🙈😄
Mooi verslag weer! En leuk wat jullie allemaal meemaken en te zien krijgen. Nog heel veel plezier daar💋

Henk en Meta 28-09-2019 09:29 {{button-60766}}

Wat een lange reis hebben jullie achter de rug, maar nu op naar San Francisco hopelijk snurken jullie buren niet 😊

Tanja 28-09-2019 09:41 {{button-60768}}

3200 meter, wat een hoogte, ik krijg al hoogtevrees als ik er aan denk.
James is heel stoer, veel plezier nog.

Hanneke 28-09-2019 10:32 {{button-60771}}

Terwijl ik dit lees is het bij jullie half twee in de nacht en slapen jullie, als het goed is. Raar idee dat als jullie dit allemaal beleven het bij ons avond en nacht is en wij slapen. Het is zeker eng door de bergen maar wel erg mooi. Gelukkig hebben jullie een TomTom, wij zijn daar verdwaald en kwamen in Honeydew terecht. Een ‘dorpje’ met een tankstation en een huis. De snelste weg was terug en het was al in de middag. We zijn door gereden maar wel laat op de camping. Veel plezier in San Francesco. 😘

Jeroen 28-09-2019 14:23 {{button-60774}}

Wat een ontzettende einden rijden zeg. Wel spannend allemaal. Maar die camping....!? Dat is toch de parkeerplaats hoop ik? Daar is niks ‘gezelligs’ aan. Precies wat Henk en Meta schreven; als je buurman snurkt of een scheet laat, heb je er last van🤧💩

Marije 02-10-2019 19:34 {{button-60851}}

Wauw, wat super leuk om te lezen al jullie reisverslagen! Helaas zit het er weer bijna op.... Maar de herinneringen blijven!