Dag 14 - 29 september 2019

Door Robin van Vliet - 30-09-2019 06:20

29 september 2019

Dag 14

San Francisco - Monterey

Vandaag zijn we weer lekker vroeg opgestaan, we gaan onze beton jungle namelijk verlaten, we gaan vandaag naar de westkust, Monterey wel te verstaan. Het is een rit van 180 km.

Na onze spullen te hebben opgeruimd, vuilniszak weggooien en de douche/wc pasje te hebben ingeleverd, konden we weer gaan. On the road again.

We zijn met ons huis op wielen over de Golden Gate Bridge gereden. Zo gaaf en zo iconisch. De weg over de brug is een snelweg, we konden helaas niet stoppen aan de kant van de weg voor een Kodak momentje. Wel onwijs gaaf dat we eroverheen zijn gereden. Het is trouwens een tolbrug.

Na de brug reden we door de straten van San Francisco. Ook weer onwijs gaaf om die steile hellingen te mogen rijden.

Onderweg hebben we geen stop gemaakt, we zijn in 1 keer naar onze nieuwe camping gereden. Dit is een bijzondere camping. We staan namelijk op het camping terrein van racecircuit Laguna Seca.

Laguna Seca is een racecircuit gelegen in Monterey, Californië. Het werd in 1957 gebouwd en het heeft een lengte van 3,6 km. Het circuit stond van 1983 tot 2004 op de Champ car kalender. Momenteel wordt het gebruikt voor races in diverse raceklasses, onder meer in de American Le Mans Series, de Rolex Sports Car Series en de MotoGP.

We wilde inchecken, maar er was niemand aanwezig, gelukkig hing er een briefje welke staanplaats wij hadden, plaats nummer 83.

We wilde net alles aan gaan sluiten, toen we erachter kwamen dat er geen riool aansluiting aanwezig was. Gelukkig kan onze camper dat ook zelf opvangen. Bij de volgende camping kunnen we hem hopelijk wel weer aansluiten op het riool.

We hebben de camper niet aangesloten, we hebben de camper weer gepakt en zijn naar Monterey Bay gereden, een ritje van 11 mijl.

Het was best druk downtown Monterey Bay.

We konden de camper gelukkig parkeren achter het strand bij een kano school en verhuur centrum.

We hadden ondertussen wel honger gekregen en vergeten brood uit de vriezer te halen. We zijn uiteindelijk bij een foodtruck terecht gekomen die heerlijke taco’s verkocht. We hebben ze op het strand opgegeten. Daarna is Loek meteen de zee (Pacific Ocean) ingedoken. Onwijs koud water, maar als je er eenmaal in lag, ging het wel. James vond het water een beetje eng en koud. Hij heeft lekker in het zand gespeeld.

Halverwege zijn we gaan kijken bij Fishermans Wharf, het bleek dat Frisco niet de enige is met zo’n pier, Monterey heeft er ook 1.

Het is een gezellige en drukke pier, waar je vooral veel snoep kon kopen en waar veel vis restaurantjes gevestigd waren. Al die restaurantjes waren voor hun eigen restaurant gratis proefbakjes met Clam chowder aan het weggeven.

Clam chowder is een dikke soep met veel vis en schelpdieren en daarnaast diverse groenten.

Het smaakte heerlijk.

Op de pier werden ook diverse Whale Spotters tripjes aangeboden. Boottochten om walvissen te bekijken. Erg verleidelijk, maar ook best prijzig en je bent dan uren op zee aan het ronddobberen. We hebben het niet gedaan en zijn weer terug gegaan naar het strand.

Ondertussen heb ik snel in de camper m’n zwemkleding aangetrokken en ben ik ook de Pacific ingesprongen. Lekker verfrissend.

Toen onze 3 uur parkeer tijd erop zat, zijn we terug gegaan naar onze camper. Omgekleed en weer terug gereden naar onze racecircuit camping.

Eenmaal aangekomen alles weer aangekoppeld, behalve het riool natuurlijk. Daarna zijn we naar het circuit gelopen, wat 100 meter van onze camper afligt.

Er waren dikke Mercedes auto’s aan het racen. We kwamen erachter dat dit de AMG racing Academy was.

Naast het circuit was een speeltuintje aanwezig, James heeft daar even leuk kunnen spelen.

Daarna hebben we verstoppertje gespeeld bij de camper. We staan vrij staand en hebben prachtig uitzicht over bergen. Wat een verschil met onze vorige camping in San Francisco.

Het was alweer etenstijd, we hebben broccoli, varkenslapje met aardappelen gegeten. Lekker Hollands.

Nog even een spelletje spelen in de camper, douchen en daarna was het alweer tijd voor James om te gaan slapen.

Morgen onze laatste lange reisdag met de camper. We gaan naar onze laatste camping (waar we 2 nachten staan) in Los Angeles.

Dat gaat hopelijk een mooie rit worden over Highway 1 langs de mooie westkust.