Dag 15 - 30 september 2019

Door Robin van Vliet - 01-10-2019 06:31

Dag 15

30 september 2019

Monterey - Los Angeles

Vandaag is de dag dat we naar ons begin en tevens ook ons eindpunt rijden, Los Angeles.

De wekker ging alweer vroeg, lange reisdag vandaag, dus vroeg uit de veren.

Ontbeten, spullen opgeruimd en we zijn erachter gekomen dat er op de camping een dump plek aanwezig is voor onze riolering. Voor vertrek zijn we daar dus eerst onze riolering wezen legen.

Daarna waren we good to go.

Na een tijdje onderweg te zijn, hebben we eerst getankt. We zaten in het Spaans/Mexicaanse gedeelte van de regio, want alle straatnamen, kerken en zelfs de locale radiozender was in het Spaans. Het leek alsof we in Mexico reden.

Onderweg zijn we veel landbouwers tegen gekomen, die met tientallen aan het werk waren op de velden. Dit is kennelijk een erg vruchtbare grond. Want we zijn ook langs een heel groot wijngebied gereden. En daarna kwamen we ook nog langs andere grote fruittelers.

Op een gegeven moment leek het uitzicht een beetje op de polders van Hazerswoude. Maar dan met bergen op de achtergrond, haha.

Ondertussen tikte we op onze kilometer teller de 2000 mijl aan. Dat betekend dat wij al 3218 km hebben gereden met ons vakantiehuisje op wielen. And still counting, want we zijn er nog niet.

We zijn ook nog langs Camp Roberts gereden, dit is een militaire basis.

Onderweg werden we ingehaald door een pick-up truck, met open laadbak waar een hond in zat. Hij haalde ons met 70 mijl in (112 km)

Hond bleef ook niet rustig zitten, maar rende van enthousiasme van de ene naar de andere kant van de laadbak. Bizar.

Op Highway 46 reden we opeens langs de James Dean Memorial Junction. Langs de kant van de weg lagen bloemen, kransen en er hingen kruizen.

Snel op internet opgezocht wat dit was.

Dit is dus de plek waar de acteur James Dean zich op 30 september 1955 in een dodelijk auto ongeluk bevond. Hij is ter plekke overleden op 24 jarige leeftijd.

Opmerkelijk feitje... het is vandaag ook 30 september. Precies 64 jaar geleden is hij op die plek overleden. Bizar en ook bijzonder om daar langs te rijden.

10 a 15 mijl voor de plaats van het ongeval is James Dean voor het laatst gestopt bij een benzinepomp/winkel (general store)

Dit wordt de “Last stop of James Dean” genoemd. Zijn foto’s en memorabilia hangen daar allemaal.

Als je aan komt rijden zie je ook een groot bord van Dean staan.

Wij zijn bij de “last stop” zelf ook even gestopt voor een plaspauze en opnieuw een tankbeurt.

Wij reden in tegen gestelde richting, dus wij kwamen eerst de plek van het ongeval tegen en daarna de “last stop”

Toch best wel bijzonder om op deze plek te zijn.

Na onze stop hebben we onze weg weer vervolgt.

Na een rit van 6u lang zijn we eindelijk op onze nieuwe camping in Los Angeles aangekomen, genaamd Hollywood RV Park.

Loek heeft ingecheckt en kwam terug met een medewerker die ons liet zien waar we stonden. Het is krap inparkeren, dus de vriendelijke medewerker heeft ons aanwijzingen gegeven met inparkeren. We moesten heel veel keren insteken, zo krap staan we. Maar het is gelukt.

Het is wel een leuke en gezellig camping.

De camping heeft thema’s voor ieder “straatje” met campers. Wij staan op Oscar Avenue, nummer 11. Vernoemd naar de Academy Awards.

Zo heb je ook de Monroe street, met een prachtige muurschildering van Marilyn.

Yellow Brick Road ( van de Wizard of Oz) ook incl muurschildering, stars and stripes lane met een enorme muurschildering van de Amerikaanse vlag en ga zo maar door. Ieder straatje een eigen thema, zo leuk.

Na eerst een ijsje te hebben gegeten zijn we daarna opzoek gegaan naar een supermarkt voor ons avond eten. We zijn gaan lopen en uitgekomen bij Balboa Market.

Een klein Mexicaans supermarktje waar we niet alles konden kopen, maar gelukkig wel het avond eten.

We eten vanavond macaroni.

Bij “thuiskomst” zijn we lekker naast de camper gaan zitten. Deze camping heeft niet standaard een picknick tafel zoals de meeste campings. Gelukkig hebben we van de camper verhuurmaatschappij een inklapbare tafel en stoelen meekregen. Dus we konden alsnog lekker buiten zitten.

Loek is daarna begonnen met het avond eten. Het was erg lekker. James at z’n bord helemaal leeg en wilde zelfs nog een keer opscheppen. Dat bord heeft hij ook helemaal op.

Na het eten hebben we nog een rondje over de camping gelopen en ontdekte we dus al die leuke “straatjes”.

Daarna mocht James nog een spelletje doen op de iPad, die we van thuis hadden meegenomen. Toen was het voor James tijd om naar bed te gaan.

Morgen gaan we echt down town LA in. Ben benieuwd.

Vannacht gaat onze een na laatste nachtje in de camper worden.

Ria 01-10-2019 07:55 {{button-60821}}

Alweer bijna afgelopen jullie spannende reis. Leuk dat je ze alle straatjes namen hebben gegeven en mooie tekeningen. Gaaf!! Vandaag nog een leuke dag in LA. James en jullie zijn kanjers. Dit hebben jullie toch maar mooi gedaan. Jeugddroom van jou, Robin. Al ben ik als Een kind zo blij als ok jullie alledrie weer zie 🤣

Jeroen 01-10-2019 08:25 {{button-60822}}

‘De wekker’ is een veel gebruikt dingetje op jullie vakantie. Elke dag komt ie in beeld. Thuis lekker weer eens uitslapen😜

Hanneke 01-10-2019 15:51 {{button-60831}}

Wat komen jullie veel tegen onderweg. Echt een mooie reis. En dan die camping, wat hebben ze dat leuk gedaan. Je staat toch boven op elkaar en dan is het fijn als ze er wat leuks van maken. Raar om te beseffen dat jullie over twee dagen weer thuis zijn. Geniet nog maar even hoor, ook LA is een bijzondere stad en zoals alles daar erg groot. Mijn oom en tante hebben daar het grootste gedeelte van hun leven gewoond aan Loverslane.😉 Aan de rand van LA tegen de bergen aan. Veel plezier. 😘

Henk en Meta 01-10-2019 20:25 {{button-60835}}

Nog twee nachtjes, wat is het allemaal snel gegaan, en wat gaan wij straks doen ..... geen mooie verhalen meer over jullie avonturen in Amerika 😢. Genieten jullie nog even van de laatste dagen en gauw tot ziens.