Bezoek, strand en geflambeerde hamburgers

Door Familie Borst - 08-09-2019 15:28

zondag 11 augustus 2019, Navajo County, Verenigde Staten

Tijdens het schrijven van het reisverslag van gisteren hebben we alle raampjes en dakluikjes opgezet zodat het in de camper wat kan afkoelen. Er staat immers een lekker briesje. We liggen nog maar net in bed en hebben het gevoel als een blok in slaap te gaan vallen als de dakluikjes beginnen te klapperen, de gordijnen gaan wapperen en de camper heen en weer schudt door de flinke wind die ineens komt opzetten. Snel de boel toch maar dichtgedaan. Het belooft een broeierige nacht te worden....

De belofte komt uit.... Na slechts een paar uur 'slaap' klinkt de wekker om zes uur, maar voor ons gevoel (door het tijdsverschil) lijkt het vijf uur. De reden? Alex en Marjolijn willen de zonsopkomst meemaken. Elisa en Jasper snurken lekker verder.

Normaal gesproken zie je hier de zon mooi opkomen vanachter de butes. We zijn zeker niet de enigen op dit tijdstip. Wat een drukte op de vroege morgen! Maar de lichte bewolking van gisteravond heeft plaats gemaakt voor een dicht wolkendek. Daarentegen was het buiten wel lekker afgekoeld. Samen met al die andere mensen kijken we teleurgesteld in de verte. We zien het langzaam licht worden, maar krijgen geen mooie zonsopgang te zien. Helaas, geen spectaculaire foto's vandaag.

We maken dan maar van de nood een deugd en gebruiken in alle vroegte de aanwezige douches. We gunnen Elisa en Jasper nog wat slaaptijd. Na het ontbijt vertrekken we halverwege de ochtend richting Page. Hierbij 'winnen' we weer een uur vandaag, want in Page (Arizona) is het weer een uur vroeger.

Na een vlotte rit zijn we rond het middaguur in Page. Vanuit Page rijden we over de Glen Canyon Dam (de stuwdam die Lake Powell heeft gevormd) richting onze overnachtingsplek voor de komende twee dagen. We vinden ons plekje op Wahweap Campground aan de oever van dit stuwmeer. Het is duidelijk dat het in Page veel draait om waterrecreatie. Je lijkt niet helemaal mee te tellen als je geen supersized speedboat op een trailer achter je auto hebt hangen.

We kunnen lekker een paar uurtjes relaxen, voordat we bezoek krijgen van kennissen uit Apeldoorn. Vlak voor de vakantie kwamen we erachter dat zij - Eric, Jolanda, Daniël en Alex - gelijktijdig in deze regio op reis zouden zijn en dat vandaag onze routes zich zouden kruisen. We hebben afgesproken om lekker te zwemmen en samen te eten. Heel leuk om elkaar zover van huis te treffen en om reiservaringen en -plannen met elkaar uit te wisselen.

Vanaf onze camper is het een paar minuutjes lopen naar het strandje. Het water is heerlijk van temperatuur. Met het risico om in herhaling te vallen, kunnen we ook hier melden dat we weer een prachtig uitzicht hebben op mooie rotsformaties aan de overkant van Lake Powell.

Na het zwemmen steken we het kampvuur aan en maken we het eten klaar bij onze camper. By the way, Amerikaanse hamburgers op de bbq zijn "een groot succes". Ze vallen uit elkaar en door een overmatige hoeveelheid vet wordt het meer flamberen dan grillen. We sluiten dit supergezellige bezoek na zonsondergang af rond het kampvuur met smores.