Dag 1

Door Willem, Sjoukje en Myrthe - 17-10-2019 06:44 13 oktober: Vandaag is het dan eindelijk zover. Na maanden van voorbereiden gaat de reis vandaag dan echt beginnen. De koffers zijn gepakt, hopelijk heb je we alles mee. Om 8.15 uur zaten we in de auto op weg naar Schiphol. De auto hebben we geparkeerd op een bewaakt parkeerterrein in de buurt van Schiphol, we zijn met een shuttlebusje naar Schiphol gebracht. Daar aangekomen op zoek naar de juiste checkin balie alwaar we de koffers zelf konden inchecken, daarna door de douane en de securety om 11.30 zaten we aan de koffie te wachten om aan boord te mogen van het vliegtuig. Vanaf 12.00 uur mochten we boarden. Om 12.50 uur steeg het vliegtuig op. Klaar voor de lange vlucht naar Amerika. We zaten in een rij met 4 stoelen, naast mij kwam een meneer uit Minneapolis zitten. Gelukkig hadden we WiFi aan boord dus kon Myrthe nog mooi met haar vriendinnen appen. Pff wat een lange vlucht, maar na 8,5 uur waren we in Minneapolis aangekomen 14.45 uur plaatselijke tijd. We moesten de koffers van de band halen en door de strenge securety van Amerika. Geen problemen, alleen moesten we manderijnen en een stukje droge worst afgeven, dat mocht niet mee Amerika in. De koffers afgeven bij een andere band en wij op zoek naar warm eten. Onze eerste hamburger in Amerika!! De grote viel wat tegen maar het was wel heerlijk. Na het eten op zoek naar onze gate voor onze vlucht naar Las Vegas. Deze vertrok met vertraging na 3,5 uur vliegen kwamen we aan in Las Vegas. Vanuit het vliegtuig zagen we al allemaal neon verlichting en grote gebouwen. Nadat we de koffers hadden gehaald hebben we een taxi gezocht die ons naar het Circus Circus hotel bracht. Daar inchecken, gauw naar de kamer en op bed we waren kapot van zo’n lange dag.