Nanaimo - Tofino - Ucluelet - Parsksville

Door Familie van Tetering - 03-08-2022 18:16

Nanaimo

Voordat we vertrokken naar Nanaimo eerst met Rifka haar 4de verjaardag gevierd met wat cadeautjes, slingers en ballonnen. Daarna doorgereden naar Port Renfrew. Het was goed mistig en de weg was small met veel bochten, bobbels en kuilen. Bij Port Renfrew een korte wandeling gemaakt naar een rotsachtig strand, maar voor dat je daar komt moest je een wandeling naar beneden maken door een wederom sprookjesachtige forrest. Kelly zag de eerste bananenslak. Dit zijn slakken die op bananen lijken. Op het strand was het mistig met een beetje zon wat een heel mooi effect gaf aan de omgeving. Echter kon je niet heel ver kijken. Nadat we vogels, schelpen, visjes en zeewier hadden bestudeerd zijn we weer omhoog geklommen. Vervolgens een schitterende route gereden naar Nanaimo.

In Nanaimo lekkere taartjes gescoord en dit lekker samen opgepeuzeld op de camping. Op de campingplaats zaten we recht tegenover een speeltuin waar de kids zich goed konden vermaken.Volgende dag rijden we weer door naar het westen.

Tofino - Ucluelet

In de ochtend eerst nog in Nanaimo geweest voor boodschappen en met de kids naar een super leuke speeltuin geweest waar ze lekker konden spelen totdat ze overhit waren (rode wangen). Daarna konden ze tot rust komen in de camper voor een mooi heuvelachtige route door de bergen en met meren en rivieren. Tussendoor gestopt voor twee wandelingen. De eerste was een korte wandeling bij Little Qualicum Falls in Little Qualicum Provincial Park. Wij hebben zowel de upper als de lower Falls samen gelopen, een redelijk makkelijke wandeling.

De tweede wandeling was bij Cathedral Grove in MacMillan Provincial Park. Hier kan je meerdere wandelingen lopen bij reusachtige bomen die 75 meter hoog kunnen worden. Het zijn erg makkelijke wandelingen die voor iedereen haalbaar zijn om te wandelen. Vervolgens onze weg vervolgt met heel veel bochten en gaten in de weg. Op het laatste stukje moesten we nog 30 minuten wachten omdat ze met de weg bezig waren. Hierbij sluiten ze de weg af voor bepaalde tijd zodat ze sneller kunnen werken. Wij moesten daarom iets langer wachten. Dit gaf ook wel wat gezelligheid om met andere mensen te praten die ook stonden te wachten.

Aangekomen op de camping Greenpoint (gelegen bij Long Beach precies in het midden van Tofino en Ucluelet) tussen de bomen. Hier de camper neergezet en kampvuurtje gemaakt en wat gegeten. Vervolgens lekker naar bed gegaan.

De volgende dag in de ochtend richting Tofino gegaan om te kijken wat we allemaal konden doen. Lekker geluncht met Fish en chips bij een speeltuin in Tofino. Freek nog gebeld voor onze excursie de volgende dag, maar helaas werd deze afgezegd omdat de werknemers Corona hadden. Dit was erg balen en hierdoor moesten we op zoek naar een andere walvis excursie. Het was ook erg warm die dag, na de lunch zijn we terug naar de camping gegaan en hebben we onze zwemspullen aangedaan en naar het strand gelopen. De kinderen lekker gespeeld in het water en op het strand. Freek heeft op het strand een andere excursie geregeld.

De volgende dag hadden we een andere camping geboekt in Ucluelet, een kleine gezellige camping met zes plaatsen. In Ucluelet hebben we twee wandelingen gemaakt, de light house loop en een kleinere wandeling die achter de camping langs liep. Lekker gegeten bij het kampvuur en optijd naar bed, want de volgende dag hebben we de walvis/ wild life excursie. De volgende dag erg vroeg op want we vertrokken op tijd met de zodiac boot, een open snellere boot. we kregen speciale pakken aan voor de kou. Het was erg mistig die dag waardoor het zicht slecht was. Maar we hadden geluk, tegelijk de haven uit was een zwarte beer gespot en een bold Eagle, beide erg mooi om te zien. Toen we eenmaal de haven uit waren werden we met vol gas de open zee opgevaren. Na enige tijd Sea Lions en 1 humpback whale gezien. De kinderen vonden het erg leuk maar ook ontspannend, Rifka heeft de halve boottocht geslapen en Isaac had een dutje gedaan. Nadat we de excursie achter de rug hadden een leuk magneetje gekocht en weer een lange rit gemaakt naar Rathtrover Beach. Dit is weer aan de andere kant van Vancouver Island. Onderweg nog wel een frisse duik gedaan in een riviertje, om het riviertje heen lagen veel rotsen en tussen de rotsen kleine kikkervisjes (wij denken van de Zalm).

Rathtrover Beach (Parsksville)

Toch nog redelijk op tijd aangekomen op deze nieuwe locatie. Camper geïnstalleerd gegeten en even naar het strand gelopen. We wilde zwemmen maar water zag er niet heel schoon uit en er dreef een dode zeehond. Er voor gekozen om alles een stukje te wandelen en daarna te gaan slapen.