Campbell River - Quadra Island - Courtenay

Door Familie van Tetering - 04-08-2022 07:48

Campbell River & Elk falls

De volgende dag naar Campbell River gereden waar we eerst naar de garage moesten met de campervan omdat we al paar dagen propaan roken. Hierdoor stond de koelkast al even uit omdat we op de laatste camping geen stroom hadden. Gelukkig konden we in Campbell river terecht bij een garage. Een erg vriendelijke man die in ongeveer 1 uur de propaan doorstroom heeft nagekeken en gemaakt (Het bleek een versleten rubber te zijn bij de hoofdaansluiting). We konden er voor nu weer tegen aan!

We mochten tijdens de reparatie wachten in een naast gelegen auto garage waar ze airco, drinken en een kinderspeelhoek hadden. Hier even gezeten en gekletst met een verkoopster die toevallig de camping host kende (haar stiefvader) van Quinsam campground. Dit is een populaire campground die wij niet konden boeken. De verkoopster ging direct bellen en heeft gelijk een goed woordje gedaan. Wij zijn later die dag langs gegaan om Ron te ontmoeten en dat wij daar over 2 dagen voor een nacht wilde verblijven. Ron (parkranger) ging zijn best doen maar kon niks beloven. Nadat de auto klaar was hebben we besloten om naar een plek te gaan waar je kon zwemmen. Een andere klant van de garage tipte ons om naar Lake Mclevor te gaan. Daar naartoe gereden en dit bleek een leuk meer te zijn waar je lekker kon afkoelen en met zand en stenen kon spelen. Hier uurtje of 3 geweest om vervolgens terug te gaan naar de een andere campingplek (Thunderbird rv) vlakbij onze tweede Wildlife excursie. De excursie zou zijn met Eagle eye Adventures (Nederlandse eigenaren).

In de ochtend rond 08:30 op de locatie waar we de wildlife tour gingen doen. Eigenaar is Nederlands en dat was ook zeker leuk voor de kids. We waren nu met een covered Boat en vertrokken om 08:55 voor onze tour. We waren ongeveer 20 minuten onderweg en hadden al een hamback whale gespot (bultrug). De tweede was ook niet al te ver, maar zodra we daar naartoe wilde gaan moesten we terug omdat er een probleem was met een andere boot. Eenmaal terug gekomen in de haven konden we al snel weer gaan want de andere boot (zodiac) was al gemaakt. We startten de tour weer van voor af aan. Wederom op zoek naar wildlife. Na ongeveer 25 minuten kwamen weer een andere hamback tegen. Deze leek in eerste instantie heel erg rustig. Toen iedereen weer in de boot was behalve Kelly begon de whale ineens te springen. Zo snel als mogelijk weer naar buiten gegaan om dit te gaan bekijken. Ontzettend machtig & prachtig om dit te zien. Hij sprong vier keer omhoog en de tweede keer was op zijn zijkant. Je hoort zijn lichaam klappen op het water. Nadat hij klaar was liet hij zijn staart zien en verdween weer in het water. De kids vonden het heel cool! Op de tour ook nog puffins gezien, dit zijn zeevogeltjes met rode pootjes die zich op het water laten vallen. Grappig om te zien want dit lijkt een beetje onhandig. Uiteraard ook nog zeehonden gezien en eagles. We waren rond 14:00 uur weer terug en Isaac en Rifka kregen een kleine Hamback sleutelhanger mee voor thuis. Daarna wat gegeten bij een eettentje en in de namiddag nog even naar een waterspeeltuin. Voor Eagle Eye Adventures nog een filmpje gemaakt in ruil voor zijn foto's.

Link naar het filmpje

Volgende ochtend richting Elk Falls om een plekje te scoren op deze gewilde camping. We hadden geluk en hadden een plekje voor die nacht. We hebben 2 wandelingen gemaakt, een vlakbij de camping, de Beaver trial. Helaas geen bevers gespot. Tussendoor langs het riviertje gekeken naar vissers, die waren aan het vissen op roze zalm. Er zwommen er honderden naar boven, om de minuut een nieuwe aan de haak. De locals hebben de vis laten zien aan de kids. Daarna zijn we gereden naar Elk Falls. Een wandeling gemaakt met een hangbrug en een mooie waterval. Allebei leuke wandelingen.

Nadat we klaar waren en opgewarmd van de warmte (33 graden) doorgereden naar Lake Mclevor om weer een frisse duik te nemen. Terug op de camping lekker gegeten en de kids apart gelegd omdat ze elkaar toch steeds wakker houden. Kelly en ik heel de avond kampvuurtje gemaakt en stiekem wat hout gesmokkeld uit de natuur :).

Quadra Island

In de ochtend met de Ferry naar Quadra Island. Een korte overtocht naar een eiland naast Campbell river. Leuke korte route zodat we extra veel tijd hadden om lekker te genieten van het weer. Onze camper geïnstalleerd bij Tsa-Kwa Luten camping. Isaac en Rifka mosselsetjes, oesters & krabbetjes gezocht. Ook vinden ze het erg leuk om stenenkastelen te maken. Dit houdt ze lekker bezig. Wat later een wandeling gedaan om toch misschien een blink te krijgen van een humpback. Langs de vuurtoren gelopen waar we iets verder een hert tegen kwamen. Ook vlogen er een aantal super mooie vlinders voorbij. Stuk verder weer tussen de stenen gekeken naar visleven. Ook nog een mooie zeester van dichtbij kunnen bekijken. Omdat het warm was zijn we door gelopen naar het hotel van dezelfde eigenaar als de camping plaats. Heerlijk inktvisringen en gekruide frietjes op met lekkers te drinken. Daarna terug gelopen en nog genoten van de mooie ondergaande zon.

De volgende morgen naar de andere kant van het eiland gereden om een mooie wandeling te maken bij Rebecca spit Marine national park. Rustig gelegen water aan de ene kant en aan de andere kant iets ruiger. Tussendoor loopt hier een dun strookje land, wat dan lijkt op een eiland. Hier hebben we overeen gelopen en in het midden wat lekkers gegeten en gedronken. Terug gereden langs een supermarkt om daarna te lunchen bij onze campingplek. Hier lekker genoten van de locatie, uitzichten en het kampvuur met marshmallows. In de avond komen er nog een aantal mooie cruiseschepen voorbij.

Courtenay / Comox

Rustig aan wakker geworden in een wat grijze omgeving. Opgeruimd, ontbeten en de campinghost gedag gezegd. Dit omdat ze erg lief waren voor Isaac en Rifka. Ze hebben zelfs een rondje met het golfkarretje gedaan en omdat de zon lekkere scheen een lekkere ijsje :) Ze zouden het leuk vinden als we nog een keer terug zouden komen.

Nu rijden richting de ferry voor de overtocht naar Campbell River. Bij de haven een warme chocomel en espresso gedronken omdat we even moesten wachten. Wederom een rustige vaart. In ongeveer een half uurtje naar Courtenay gereden waar we een boodschap hebben gedaan. Daarna doorgereden naar Cape Lazo RV park in Comox. Dit ligt ongeveer 15 minuten rijden waar we morgen de ferry pakken naar de sunshine coast. Aangekomen nog een was gedaan en met de kids gespeeld in de speeltuin en vers broodje hamburger gegeten.