Toronto

Door Weer naar Canada - 18-09-2021 15:48

Vanochtend door de wekker wakker gemaakt. We zijn weer fris en fruitig.

Ik wil nog even terugkomen op onze reisdag. Over hoe verschillend mensen kunnen zijn als ze in vliegtuig stappen. Bij het boarden kwamen we bij onze stoelen. Voor ons stonden enkele mensen te discussiëren over hun stoel. Bijna tot ruzie toe. De één beweerde dat iemand op zijn stoel zat. Dat klopte want hij zat op 24D en moest zijn op 42D. Na 5 minuten kwam hij er achter dat dat zo was en vertrok mokkend naar zijn plek.
Er waren nog enkele incidenten van gelijk niveau! Wat een korte lontjes allemaal!!

Na de PCR test kregen we handgeschreven briefje mee in onduidelijk handschrift met gegevens van een site waarmee we konden controleren wat het testresultaat was. Ook zoiets onzinnigs.

Vandaag gaan we Toronto verkennen. Stel je er niet teveel van voor wat je kunt gaan zien, want dit echte een “Big City”.
We besloten de Hop on – Hop off bus te nemen en dan uitstappen bij ieder interessant object. Helaas, door de Covid Pandemie, zoals ze dat hier noemen, mogen ze alleen de route rijden zonder dat je mag uit- en instappen. Onder leiding van een gids die alles vertelt en uitlegt. Veel mooie plekken gezien. De rondrit duurde 2 uur. Opvallend is dat er tussen alle wolkenkrabbers van 95 verdiepingen hoog heel veel oude gebouwen staan uit de begintijd van Toronto. Veel oude kerken en scholen.

Na terugkomst eerst maar even geluncht en besproken wat we nog willen zien. We besloten naar de St. Lawrence Foodmarket te gaan. In Nederland dus een foodhall.
Het openbaar vervoer is een beetje ondoorgrondelijk. Er rijden trams, bussen en een metro. Alleen de tram komt een beetje in de buurt van de foodhall, dus besloten we te gaan lopen. Ze vertelden ons dat het circa 25 minuten zou zijn. Voor ons dus 3 kwartier!

Rustig aan gedaan. De zon is inmiddels gaan schijnen en het werd goed warm. Komen we toch nog bruin terug! De foodhall zag erg zeer schoon en verzorgd uit. Even rondgeneusd maar zagen niets van onze gading. Is niet nodig want we hebben in het hotel een restaurant.

Daarna zijn we nog doorgelopen naar de Waterfront. Een boulevard aan Lake Ontario. Dat is een heel groot meer dat uitkomt bij de Niagara Falls. Daar gaan we pas de laatste dagen van de reis heen.

Weer teruggelopen richting hotel en onderweg nog even een alcoholische versnapering genomen.

Moe maar voldaan terug in het hotel even een rustpauze genomen. De stappenteller geeft bijna 13000 stappen aan!

Na het diner naar de kamer en maffen.

Morgen gaan de we de camper ophalen! Dan gaat het avontuur pas echt beginnen.