Dag 2 en 3

Door René & Jacqueline - 30-05-2022 15:58

Dag 2 zaterdag 28 mei

Natuurlijk weer vroeg wakker. Dus om 7 uur 's morgens zaten we met z'n allen aan het ontbijt.
Een lekker stevig ontbijt met gebakken ei, roerei, gebakken spek, gebakken worstjes, toast en al wat niet meer.
Om 9 uur zijn we gereed om de stad (downtown Vancouver) in te gaan. Op 5 minuten van het hotel is het station van de Skytrain. Een monorail die ons in 20 minuten naar de "oude" binnenstad van Vancouver brengt.
Natuurlijk even naar de Steamclock en al het moois in Gastons.
We moeten ons weer op tijd melden bij het hotel, want daar stonden de taxi's om ons naar de Camperverhuurder te brengen.
Natuurlijk zijn we niet op tijd bij het hotel, maar de vriendelijke en behulpzamen "bellboy" Ronaldo, heeft alles goed voor ons geregeld. 2 taxi's brengen ons naar Delta, de wijk en gebied waar Canadream zit. De camper verhuurder.
Helaas waren er wat wegwerkzaamheden, waardoor onze "vriendelijke en behulpzamen chauffeur" ons langs lange omwegen en na ingrijpen van ons zelf en "Google Maps" ons na 1 uur (normaal zou het 20 minuten zijn) op de bestemming gebracht. Na nog wat gesteggel over de prijs, zijn we dan eindelijk gereed.

Het is druk bij Canadream en na een half uurtje wachten zijn we aan de beurt om de uitleg en de autosleutels in ontvangst te nemen.

In colonne rijden we naar de Walmart, om onze broodnodige boodschappen te doen (we hebben daarvoor 3 kwartier) want we willen de boot van 5 uur halen naar Vancouver Island. U raad het al...... niet gehaald dus, maar geen nood, we nemen de boot van 7 uur. Dus even gezellig een frisdrankje gedronken met z'n allen in de camper van Bert en Helen.
We mogen aan boord en na een prachtige vaart van ander half uur, tussen de eilandjes door, komen we aan in SwartsBay.

De 1e camping ligt op steenworp afstand van de Ferry, dus al snel hebben we ons plekje op Smonecten Campground gevonden. Van borrelen komt niet veel meer, want dat hebben we nog niet. In Canada kun je geen alcohol komen in de supermarkt, allen in een "liquor store"

Zondag 29 mei

Na een heerlijk nachtrust, en een ochtend wandeling in McDonald Park, rijden we richting Victoria. Het is druk op de weg voor een zondagmorgen. We tanken de campers nog even bij met benzine, ook hier schrik je van de prijzen, en vervolgen onze weg naar onze bestemming in Victoria. Een prachtig plekje in de haven, met uitzicht op de stad.

Aad wilde nog graag die middag naar de overkant, maar na een paar heerlijke borrels op "ons terras" werd al snel door de meerderheid besloten, dat we voor vandaag klaar waren met "dingen ondernemen".
Wel moesten we nog even naar de "Liquor Store" om even wat wijn en bier in te slaan. Het is een wandelingetje van 15 minuten. Als snel werd al dat lekkers op tafel gezet.
Het bleef nog lang gezellig op het terras met 🍺 , 🍷 en hapjes.