Dag 4,

Door René & Jacqueline - 31-05-2022 17:00

Maandag 30 mei

We worden wakker met een prachtig uitzicht over de binnenhaven van Victoria. Het weer is nog bewolkt maar de vooruitzichten zijn goed voor vandaag.
Maar eerst moet er nog een probleem met een van de slide-outs, van de camper van Bert en Helene, gedaan worden. Deze wil niet gelijkmatig naar binnen en buiten. Waardoor Bert en Helene afgelopen nacht verplicht in de "alkoof" hebben "geslapen".
Na wat telefoontjes kunnen ze terecht bij een RV garage hier in Victoria. Daar aangekomen had de monteur al snel door wat het probleem is. Een van de motoren is slecht. Maar volgens deze monteur moeten ze deze vakantie er mee kunnen doorreizen.
Om 12:00 waren Bert en Helene terug op de camping en konden we ons opmaken om de watertaxi te nemen naar de overkant, Fishersman Warf. Watertaxi is eigenlijk een groot woord voor een heel klein bootje...meer een wastobbe

Om 2 uur hebben we afgesproken met onze gids van de Food en History Tour. We gaan met 10 mensen een wandeling van 2 uur maken door Old Town, China Town en Inner Harbour. We krijgen heerlijke lokale gerechtjes van Pittige vis taco, Gehaktballetjes in saus, chocolade, loempia, bier, Chinese Thee en leuke verhalen over de stad van een enthousiaste gids.

Na de tour nemen we nog een biertje/wijntje een een prachtige pub, alvorens we de taxi terug nemen naar de campground, Alleen Trees en Helene gaan lopend terug. Na een prachtige wandeling langs de kust van de binnenhaven, waar ook nog otters bezig waren met krabjes, zijn ook zij 50 minuten later bij de campgers.
We nemen nog een afzakkertje en om 20:00 uur wordt het toch wat killer en gaat iedereen lekker knus in hun eigen camper vertoeven.
Als snel is het rustig op de camping.......