Dag 8 , 9 en 10

Door René & Jacqueline - 09-06-2022 11:56

Het is even stil geweest omtrent de Happy Campers, maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is ......
Er was alleen geen internet verbinding.
Ook nu we wel een beetje WiFi hebben lukt het niet om de foto's te "uploaden"
Maar die houden jullie zeker tegoed. Zodra het kan zal ik ze online zetten.
Het wordt dus nu even alleen een verhaaltje.....

Vrijdag 3 juni

We worden wakker met de regen op het dak van de camper.

Een makkelijk ontbijt deze ochtend, yoghurt met qrueslie. Daarna rijden we afzonderlijk van elkaar, naar of, de supermarkt, een strandwandeling, een boswandeling of een samenstelling van de 3 voorgenoemde.

Daarna gaat de tocht weer naar het het midden van Vancouver Island. Stamp River.

Wederom komen we de wegwerkzaamheden weer tegen. Voor de 1 een wachttijd van ruim een half uur, voor de ander 13 minuten.

Langzaam stopt het met regenen en het zonnetje prikt door de wolken.

Ongeveer gelijk komen de 3 campers aan op Stamp River Campground en drie prachtige plaatsen aan de rivier worden ingenomen (waren besproken hoor)

Met z’n zessen maken we een wandeling langs de rivier, die bekend staat om de zalmen trek. Helaas niet in juni, maar in september. We zien de “Fish Lader” bij een plaats in de rivier waar de stoom op het sterkst is, om de zalmen iets te helpen stroomopwaarts te komen.

Met veel geweld stroomt het water langs de rotsen, een machtig gezicht.

Nadat we terug zijn gekeerd op de camping eten we afzonderlijk ieder zijn eigen “potje”, maar de koffie en het borreltje daarna, wordt genuttigd aan de waterkant bij de rivier.

Het was weer een mooie dag.

>>>>>>

Zaterdag 4 juni

Het geraas van de rivier achter de camper is een heerlijk geluid om lekker in slaap te vallen, maar ook om wakker te worden. We kijken vanuit bed door het raampje naar de rivier. Maar helaas ook weer het geluid van regendruppels op het dak zijn ons deel vanochtend.

Dus maar ontbijten in camper en het gezamenlijke koffiedrinken aan de waterkant gaat helaas ook niet door.

Gezamenlijk verlaten we de camping en gaan weer richting het oosten van Vancouver Island. Onderweg stoppen we bij Cathedral Grove. Een imposant woud met zeer grote en oude bomen. Enkele zijn zo 800 jaar oud en zijn 60 meters hoog en een stamomtrek van 9 meter.

Een mooie wandeling die zeker de moeite waard was.

Vanaf daar rijden de campers ieder zijn eigen weg richting Englishman Falls Campground. De een gaat nog even boodschappen doen, de ander rijd nog even door naar de oostkust van het eiland, en er zijn er die nog even wat zakelijke dingen via internet moet afhandelen, en zoeken dus een plekje met goede WiFi.

Toch zo tegen vieren zijn we allemaal op ons plekje in Englishmen Falls Povincial Park.

We maken nog een wandeling door de prachtige bossen naar de Upper en later de Lower, Englischmen Falls. Een waterval, waar in het water zich door een zeer smalle doorgang moet persen, wat met veel geweld lukt natuurlijk.

De Lower Falls zijn wat rustiger, maar niet minder mooi.

‘S avonds gaat het kampvuur aan en genieten met z’n zessen van een lekker wijntje/biertje en vertelling “kampvuur verhalen”

>>>>>>>

Zondag 5 juni

Het wordt eentonig, maar wederom worden we gewekt met regendruppels op het dak. Maar we moesten toch op tijd op, want we willen vandaag weer naar het vasteland. Het plan is om de ferry van 10:40 uur te halen. Het is vanaf de camping nog een uurtje rijden, dus kwart voor 9 vertrekken. En dat lukt.!!!

We zijn daarom mooi op tijd voor de boot van Departure Bay Nanaimo naar Horse Shoe Bay, een toch van 1 uur en 40 minuten. Het is grijs op zee en de uitzichten zijn daarom ook niet geweldig. We genieten evengoed van de overtocht.

Aan de overkant aangekomen, nemen we de highway “Sea to the Sky”

Het uitzicht ook op deze weg is door de lage bewolking niet wat het moet zijn maar toch is het zicht geweldig. We zien de binnenzee en daar achter de bergen met sneeuw bedekte toppen

Een ieder zoekt een plekje om te lunchen. De ene in de camper en een ander vindt een leuk tentje met uitzicht op de binnenzee.

Toch komen we weer gezamenlijk aan bij Shannon Falls. Na een korte wandeling staan we voor een zeer imposante waterval. Deze foto’s zeggen genoeg. Gelukkig is het op dit moment droog.

Vanaf daar gaan we nog even boodschappen doen en rijden dan door naar de camping “Paradiso Valley Campground. Een zeer nette camping met zeer vriendelijke receptionistes die ons ontvangen.

We nemen de middag borrel (het wordt al bijna een gewoonte) en koken ieder apart zijn eigen avondmaaltijd. Samen kopen we bij de receptie ons dessert….een ijsje.