Yosemite National Park Dag 3 (21 Juli)

Door Familie Klimp - 23-07-2022 22:00

Na een lange nacht te hebben gemaakt waren we op tijd wakker. Jarieke voelde zich gelukkig alweer beter. Vandaag gaan we de camper halen! Maar eerst een fatsoenlijk ontbijt. Omdat het hotel tijdelijk geen ontbijtservice beschikbaar heeft werd ons geadviseerd om in een corner om de hoek te ontbijten. (Daarbij ontvingen we direct een bon voor 20% korting op een ontbijt! Dat past ons Hollanders natuurlijk altijd!) Wij de hoek om en het zag er gezellig en druk uit dus naar binnen. Aan tafel kregen we de menukaart. Dus geen buffetje met broodjes, croissantjes en dergelijke maar degelijke kost zoals omeletten in allerlei varianten, salades, worsten,spek en pancakes..pfff. Erlijn nam maar een pancake, only one? Vroeg de ober verbaasd? Even ter verduidelijking een pancake in Amerika is ongeveer vier pannenkoeken dik als in Nederland..Jarieke en Laurien kozen een croque Monsieur, een tosti dus. Ik koos de Granula met yoghurt en vers fruit en berd een omelet a la Denver. De croque monsieur bleken twee dikke broden te zijn met ham en kaas dat eruit droop. Ze hadden elk aan 1 broodje genoeg…ook berd zijn omelet was wederom enorm en mijn bakje Granola was wat mij betreft voor de helft ook genoeg geweest maar het was heerlijk!

Na het ontbijt even naar de T-Mobile shop om een abonnement af te sluiten. Daar hadden de meiden nog weer een mazzeltje. Ze ontvingen een gepersonaliseerde houten honkbalknuppel cadeau. Hun naam werd erin gebrand en ze mochten een eigen kleur handvat uitkiezen. Die waren daar natuurlijk helemaal blij mee.

Toen naar het hotel om de koffers te halen en uit te checken. De taxi stond ook al klaar om ons naar Road Bear, het verhuurbedrijf van onze camper, te brengen. Een ritje van ongeveer een half uur naar de andere kant van San Francisco. We kwamen door niet al te frisse buurten. Auto’s aan de straat, nou ja wrakken zou je bij ons zeggen, waarin zwervers “wonen”. Zwervers heb je trouwens heel veel in San Francisco. Op elke hoek van de straat kom je er wel een tegen. Meestal duidelijk in de war en/of onder invloed. Heel schrijnend om te zien. De meiden vonden dat ook best indrukwekkend. Ook onderweg veel afval en troep bij de weg.

Eenmaal aangekomen bij Road Bear ingecheckt en alle papieren ingevuld. Helaas waren ze nog druk met onze camper bezig om hem schoon te maken. Uiteindelijk was hij om 14.00 uur klaar en kregen we uitleg over hoe alles werkt. WAT EEN GEVAARTE en WAT EEN RUIMTE! Met de twee slide outs heerlijk veel ruimte binnen in! Na de uitleg de koffers op het bed gegooid, de navigatie aan en gaan! We zijn uiteindelijk om 15.00 uur vertrokken. Het was nog ruim drie uur rijden naar de camping en we moesten ook nog boodschappen doen. Eerst even wennen natuurlijk, het verkeer, een enorme camper, navigeren, nou ja voer voor wat vuurwerk in de cabine tussen de echtelieden, haha!

Omdat we onderweg nogal wat file hadden werd de aankomst steeds later. En toen moesten we de Walmart nog naar binnen. We zijn wel wat gewend m.b.t. de Spaanse en Franse supermarkten maar een Walmart is nog groter… We waren er een uur zoet, de meiden vonden het uiteraard geweldig, een walhalla van snoep, speelgoed, make up, kleding en leuke hebbedingen. Berd was er al snel klaar mee en toen moesten we nog op zoek naar een BBQ. Uiteindelijk deze ook gevonden en snel naar de kassa. De prijzen zijn vergelijkbaar met Nederland. En goed kijken naar de aanbiedingen. Ook zijn veel  dingen alleen in grote hoeveelheden/porties te krijgen..gelukkig zijn we hier nog even…Erlijn werd helemaal verliefd op een pot chips…

Uiteindelijk reden we de bebouwing uit en kregen we bergen in zicht. Met de ondergaande zon was dat echt een prachtig schouwspel! En wijds aan de linker en rechterkant, prachtig gewoon. Het laatste stuk richting onze camping vlak voor Yosemite was ook prachtig. Slingerwegen tussen de bergen door. Ook wel weer spannend met onze enorme camper in het donker (hier is het aardig sneller donker als bij ons). Om 21.15 uur kwamen wij uiteindelijk bij Indian Flat RV campground aan. De beheerder was er gelukkig nog. Inmiddels was het al pikkedonker dus met een zaklamp op zoek naar onze plek. Achteruit erin en alles aankoppelen maar. We hebben hier Full hooked up, dus aangesloten op elektriciteit, water en afvoer. Fijn, want de airco kon direct even goed aan, het was nog behoorlijk warm! Dat beloofd wat voor morgen als we Yosemite ingaan. Nog even de koffers uitgepakt en op bed! Daar waren we wel aan toe.

Voor de liefhebbers onder ons, Berd vult nog de technische gegevens van de camper aan. Ik kan alleen zeggen dat het een Ford is en flink wat lawaai maakt.

De Camper is gebouwd op een Ford E-450.

Dikke 7,3 liter V-8 motor, deze bromt mooi.

325 PK met 450 Nm.

Het is wel een dikke slurper, we moeten nog tanken maar zoals het nu lijkt loopt hij 1 op 3,5 km.

Maar goed er gaat ook een mooie hoeveelheid benzine in 55 gallon. Dat is ongeveer 209 liter.