Op naar Hawaii Honolulu Dag 29,30 (16 en 17 Augustus)

Door Familie Klimp - 19-08-2022 05:55

Om 8.15 uur reden we weg van de camping KOA Moss Landing. Het was een mistige bedoeling, weer passend bij de dag van vandaag, helaas! Onderweg ben ik achterin de camper gedoken en heb de kasten en laadjes verder uitgepakt en opgeruimd. Berd denderde verder over de highway naar San Francisco waar we volgens google maps om 10.15 uur bij Road Bear zouden aankomen, mooi op tijd. Onderweg was het best druk! Tank nog even volgegooid, ook de laatste keer. Bij Road Bear aangekomen heb ik mij over de koffers ontfermt en Berd en de meiden hebben alle bergruimtes buitenom leeg gehaald en de was (handdoeken, beddengoed) in de daarvoor klaarstaande bakken gegooid. Een uurtje later was de camper leeg en stonden we met onze hele hebben en houwen op dezelfde plek als waarvandaan we 4 weken terug zijn vertrokken. Laatste check om en in de camper en klaar! Road Bear heeft helaas geen shuttle dienst naar ons hotel dus we besluiten een Uber te regelen. De app had ik in Nederland al gedownload dus maar eens echt uitproberen. En dat werkt super! Je voert je huidige locatie en bestemming in, welke grote, voor ons een XL 6 personen, en je ziet direct of er eentje in de buurt is, die bestel je, betalen met je creditcard en, hoppa, hij komt eraan! Na een rit van een klein uur komen we bij ons hotel aan. Helaas was de kamer nog niet gereed maar we konden onze koffers stallen. Wij zijn vervolgens op zoek gegaan naar wat te eten. Volgens de manager van het hotel zitten hier vlakbij wel wat eettentjes dus wij gaan op stap. We belanden bij de Burger King, de meiden hebben geen zin in al te exotisch eten…Ook prima. Om 14.00 uur gaan we terug naar ons hotel waar we horen dat de kamers klaar zijn dus we gaan ons installeren en daarna lekker even een duik in het zwembad nemen. We hebben een familie kamer met twee ruime slaapkamers en een bedbank in het woongedeelte, daarbij een keuken, koelkast, vaatwasmachine, top! Snel omgekleed en de hele middag rustig aan gedaan. Berd heeft ondertussen even wat noodle pakketjes, salade en toetjes gekocht bij de supermarkt dus het avondeten is ook geregeld. Op tijd op bed want morgen staat de shuttle bus van het hotel om 6.00 uur klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Een ritje van 10 minuten. Om 9.15 uur vliegen we naar Honolulu!

De volgende morgen was ik mooi voor de wekker aan wakker. Iedereen opgetrommeld en om 5.45 uur zaten we al klaar bij de receptie. We hadden gisteren al online ingecheckt via de app van United Airlines dus we hoefden eigenlijk alleen onze koffers te droppen! Hmm, daar bleek dat alle (!) koffers te zwaar waren! We moesten herindelen, wat een gedoe! En dan vraag  je je af, hoe dat dan kan? Achteraf gezien hadden we onze schoenen allemaal moeten aandoen en niet onze slippers. Ook had ik wat info boeken in de koffer gestopt en de heenreis zaten die in de handbagage, ook een zak vol magneten kunnen beter in de handbagage...! Wat boodschappen die we over hadden weggegooid, zwaar spul in de handbagage, het ging goed, koffer voor koffer konden we door. Op het laatst was alleen Berd zijn koffer nog te zwaar, nou dan maar toeslag betalen? 200 dollar voor 2 kilo te zwaar, dat gaan we niet doen, dus Berd vergreld zijn schoenen in de prullenbak gegooid, nog wat extra in de handbagage gestopt en ja, toen was het goed! Berd gaat de laatste week door op slippers, gelukkig kan dat op Hawaii :-). En hij heeft een goed excuus om nieuwe schoenen te kopen, we hebben immers 200 dollar bespaard ;-), haha! Toen nog door de douane. Net allemaal bijgekomen van het vorige avontuur kwam het volgende. In rap tempo moesten alle elektronica uit de rugzakken (die we net hadden volgepropt met andere zooi…), schoenen en jassen (ik had wel mijn schoenen aan) moesten uit, oeps de meiden hadden nog drinken in hun rugzak, nog een keer een check…Berd werd ook nog even extra gecheckt..met klotsende oksels en rode hoofden waren er toch om 7.00 uur door!! Ha! Nu wel tijd voor een kop koffie! Nog even een uurtje gerelaxt en vertrekkende vliegtuigen gekeken en om 8.15 uur naar onze gate. Daar konden we direct door het vliegtuig in alwaar we verwelkomd werden met Hawaii muziek, op naar Honolulu! Ons vliegtuig vertrok stipt om 9.15 uur, een reis van 5 uur vliegen begon. Lang leve de oortjes, filmpjes, spelletjes, heb mijn boek kunnen uitlezen en de 5 uur was eigenlijk zo voorbij! Koffers gehaald en op naar de taxi’s. We waren echter even vergeten om de creditcard aan te vullen en i.v.m. het tijdsverschil wordt het saldo pas na 3.00 ’s nachts aangevuld...gelukkig nog cash dus met een gewone taxi naar ons hotel! Het Bamboo Waikiki hotel! We hebben hier twee kamers/appartementen vlakbij bij elkaar. Eerst even puzzelen met de koffers, uitschuif bed en sleutels maar al snel waren we geïnstalleerd. Op naar Waikiki Beach, echt vlakbij, twee blokken vanaf ons hotel. Prachtig! Die blauwe zee en intens blauwe lucht, mooi geel zandstrand…sprakeloos! Even geplonsd en toen nog een deel van Waikiki Beach afgelopen. We hadden behoorlijk trek, sinds 6.00 uur niet meer fatsoenlijk gegeten, dus op zoek naar een terras. Dat viel even tegen. Je zou verwachten dat die hier heel veel zouden zijn. Maar uiteindelijk gevonden! Even bijgetankt en besloten vervolgens om terug te lopen naar ons hotel om het zwembad ook even te checken. Onderweg werden we door een man van een toeristen bureau aangesproken met een special offer for us, jaja…We hebben hem aangehoord en zijn film gezien en besloten om er even over na te denken. Het ging om een rondreis van een dag langs alle high-lights op het eiland. Bij het zwembad nog even naar gekeken en over gehad en we besloten om het te doen. Aanstaande vrijdag van 8 tot 5 gaan we het eiland rond, we zijn benieuwd. Zondag gaan we naar Pearl Harbour, die kaarten had ik al geregeld, en voor de rest gaan we het zien. We zijn ’s avonds nog even uit eten geweest. Ik had goed berichten gelezen over “The Duke” daar aangekomen was de wachttijd anderhalf uur! Door het tijdverschil, 3 uur terug in de (Amerikaanse) tijd waren de meiden kapot dus dat werd te laat. Of we voor morgen konden reserveren? Nou ze zaten eigenlijk 2 maand al vol! Een kans zou zijn om morgenmiddag om 4 uur langs te komen, misschien waren er wat reserveringen gecanceld. Ze verwees ons door naar het bovenliggend restaurant. Daar konden we, toevallig door een gecancelde reservering binnen 10 minuten terecht. Berd koos een Beef Mignon, die was heerlijk en ik had ravioli, goed, maar niet voor herhaling vatbaar. De meiden hadden kaas pasta,cheeseburgen en kipnuggets met patat, niet helemaal opgekomen maar dat kwam ook door de vermoeidheid dus afrekenen en snel terug naar ons hotel. Op naar de volgende dag!