Seattle

Door Familie Loos - 03-06-2022 05:46

Vanmorgen vroeg wakker. 6 uur. Ik heb redelijk geslapen maar door pijn in mijn bovenarm niet lang. Ik ga naar beneden en neem mijn pijnstillers in. Dinsdag nog naar de huisarts geweest. Hij kan nu niks meer doen dan alleen pijnstillers meegeven.  Hopelijk heb ik deze pijn niet de hele vakantie.

Gisteren alle spullen ingepakt en ingecheckt. We krijgen geen boarding pas. Die krijgen we bij de incheck balie. De negatieve test uitslagen zijn op 1 na toegevoegd aan de Delta app. Voor Roel is er nog geen goedkeuring. Hopelijk komt die nog en anders bij de Delta balie informeren.

We nemen de trein van 09.58 uur naar Schiphol. Dat betekent dat we half 10 van huis gaan om op tijd op station in Almere te zijn. Daar komt Martijn ook naar toe.
Maar eerst hebben we alle tijd om alles netjes achter te laten en wat andere formaliteiten te regelen.

Met de bus van half 10 naar het station Almere Stad. Martijn was er al en na 10 minuten wachten kwam 9.58 uur netjes op tijd de trein. We hadden 1 stop en 10.24 uur stapten we op Schiphol uit.
We kwamen direct in de hal. Naar vertrekhal 2 om de koffers in te leveren. We hadden een korte wachttijd.  Roel z’n test werd niet geaccepteerd en die van ons wel toen we ze gisteren bij het inchecken uploadde. Bij het inleveren van de koffers kon de dame niet achterhalen waarom Roel z’n test niet werd geaccepteerd. Wat een onzin zegt ze. U mag door hoor. Alle koffers ingecheckt en de instapkaarten gekregen door naar de Security. Ook hier hadden we een korte wachttijd. Alle spullen konden we in de bakken doen. Lichaamscan gedaan. Roel kon daar ook door. Geen probleem als je een pacemaker hebt. 11.15 uur zijn we overal door en we gaan op zoek naar koffie. Bij de Starbucks konden we aan een tafeltje zitten. Koffie, croissantjes, broodje, waterflesjes rijker en een heleboel armer 🤫🫢
Ik ben inmiddels wat rustiger. Koffie smaakt weer. Dat is een graadmeter dus het gaat goed.

Vlucht: DL 145 van AMS naar SEA, donderdag 2 juni

Toen we om 13.45 uur naar gate E3 gingen bleek het boarden vertraagd te zijn. Er was een probleem met het aankoppelen  van de sluis aan het vliegtuig en er moest iemand van buitenaf komen om dit probleem op te lossen. We hebben geruime tijd gewacht tot het boarden begon. ging redelijk snel. We moesten nog een ingevuld formulier inleveren waarop stond dat we gevaccineerd zijn. Dat we dit formulier moesten invullen wisten we niet. Bij de Security werd passagiers naar Seattle gevraagd te komen naar de incheck balie. Waarschijnlijk omdat ze al wisten dat het overgrote deel van passagiers dit formulier niet hebben ingevuld. Bij het boarden scannen ze wederom je paspoort en je instapkaart. Vragen ze of je je bagage niet uit het oog bent verloren. Of je iets meegenomen hebt en namen je formulier in. Daarna door de sluis het vliegtuig in.
Uiteindelijk 15.35 uur ging het vliegtuig taxiën naar de start en vlogen we 15.50 uur de lucht in over Haarlem/Uitgeest/IJmuiden. De zon schijnt boven de wolken.

Inmiddels is het 16.45 uur. We hebben pasta gegeten met beetje salade in de vorm van tomaat en mozzarella en caramelijs met zeezout na. Op het vliegveld en in het vliegtuig doen ze niet aan mondkapjes.
Nog 7 uur en 36 minuten vliegen.
20:45 uur kwam de crew langs met een chocolate  cookie en koffie.
Nog 4 uur en 31 minuten vliegen. In Seattle is het inmiddels 12.00 uur.
Een uur voor we gaan landen kregen we een wrap met een pittig iets erin en een bakje met een pudding .
Mijn maag was heel leeg en ik voelde me er naar door. Deze snack kwam als geroepen.

Om 16.39 uur waren we geland, uitstappen en naar de paspoortcontrole. Daar ging het vrij snel.
Seattle heeft een hele mooie en grote en lege luchthaven. De koffers kwamen ook snel van de band. We boffen dat het allemaal zo soepel verloopt.
Met de bagage naar de Uber. Om 17.45 uur rijden we naar het hotel. Inchecken en in de omgeving een rondje gelopen. Het was inmiddels gaan regenen. Het is benauwd klam weer. De space needle is vlak bij het hotel. We hebben intussen flinke honger gekregen dus op zoek naar een restaurant. Dat was nog niet makkelijk. Uiteindelijk om 19.30 uur hebben we gegeten bij een mediterraans restaurant. Maroun Mediteranean grill.
Nu kwart voor negen zitten we op bed en gaan zo slapen.

Michèle 03-06-2022 06:39 {{button-62277}}

Wat een heerlijk verhaal, ik zie het eten in de verpakking voorbijkomen 😜, gelukkig alles goed gegaan en veilig geland.
Hopelijk lekker slapen en uitrusten voor het volgende avontuur x

Joke van der Veen 03-06-2022 06:50 {{button-62278}}

Nou Loosies, jullie hebben echt geboft met de snelle incheck en douane doorgang, gezien de beelden van de laatste dagen op het journaal.
Ik wens jullie een fantastische reis toe, liefs van ons hier.

de Osjes 03-06-2022 07:15 {{button-62279}}

Wat een leuk verhaal en fijn dat alles zo goed is gegaan. Ik herken me wel in het verhaal behalve een paar dingen. Maar er moet altijd wel iets gebeuren dat houd het spannend. De mondkapjes waren bij ons wel nodig dus waarschijnlijk hebben ze dat weer iets versoepeld. In ieder geval een fijne voortzetting met veel spannende verhalen zonder lichamelijke ongemakken toegewenst.

Hetty 03-06-2022 09:41 {{button-62285}}

Blij dat het eerste gedeelte vlot verlopen is. Veel plezier verder enne....ik lees graag weer mee :-)

Michelle 03-06-2022 10:27 {{button-62288}}

Wat fijn dat het op Schiphol allemaal zo goed is verlopen. Al met al een hele indruk deze reis. Hopelijk niet al teveel last van een jetlag en lekker genieten met z'n allen!

Hans 03-06-2022 13:13 {{button-62294}}

Begin is goed, op naar een fantastische vakantie.
Heel veel plezier met z'n allen

Lenie 03-06-2022 20:25 {{button-62310}}

De vakantie gaat nu echt beginnen . Hoop dat iedereen na een nacht slapen zich voelt .
Dikke knuffel voor jullie

Patricia Roos - van Tricht 03-06-2022 22:41 {{button-62315}}

Slaap lekker in Seattle schatten ♥️

Evelyn van As 03-06-2022 22:50 {{button-62316}}

Altijd vermoeiend na zo’n lange reis. Lekker even aclamatiseren en wennen aan een andere tijdzone en dan kan jullie vakantie beginnen!

Eruc 04-06-2022 09:29 {{button-62333}}

Dat ging soepeltjes. Nu jullie zijn aangekomen, lekker hebben gegeten en hopelijk goed geslapen, wordt het tijd voor actie😜. We zijn reuze benieuwd naar jullie verhalen. Genieten maar!!!

Pia&Cola 11-06-2022 10:18 {{button-62637}}

We volgen jullie mooie reis. We lopen wel een beetje achter, omdat we zelf nog op vakantie waren. Vanaf nu zijn we weer bij en volgen jullie nu echt. 😁 En gaan van dag tot dag met jullie mee.