Whale Watching

Door Familie Loos - 08-06-2022 05:57

7 juni
Vanmorgen half 8 opgestaan. Ontbijten en naar de locatie gelopen waar de walvis spotten tocht begint. We liepen eerst naar het begin van de haven, waar ook Whale Watch startpunten zijn, maar we moesten naar de andere kant van de haven. We zijn er snel naar toe gelopen. Daar stond de hele groep klaar om de boot op te gaan. Na wat uitleg konden we de steiger over, de boot in. De boot voer eerst een stuk de zee op. Het was best koud. Gelukkig hadden we ons erop voorbereid en truien aangetrokken.  Maar z’n allen speurden we de zee af op zoek naar walvissen die het water omhoog spuiten. We zagen ze niet gelijk, maar na verloop van tijd hebben we toch wel een paar keer een walvis gezien. Later voer de boot naar een ander stukje waar de zeehonden lagen en waar we een zee otter zagen chillen in het water. De zee otter lag op z’n rug te dobberen. Ook een Amerikaanse zee Arend gezien.
Toen we weer terug waren om 1 uur zijn we naar het begin van de haven terug gelopen om te gaan eten. We zaten heerlijk op het terras buiten. Het was niet koud. Vanmorgen bij het opstaan was de lucht helder blauw. Vanmiddag tijdens de lunch was het al weer bewolkt. Na de lunch de winkelstraat in gelopen om te winkelen. Daniël kocht een spijkerbroek. We zijn daarna naar het Beacon Hill park gelopen. Een mooi park.
Met ongeveer 740.000 vierkante meter parklandschap is Beacon Hill Park het kroonjuweel in Victoria's parksysteem. Er zijn natuurgebieden, verzorgde bloemperken, wandelpaden en veel sport- en spelmogelijkheden voor het hele gezin.
Uiteindelijk waren we zo’n 10 cm korter van het lopen. We besloten terug te lopen naar de market square waar we gisteren bij een bierbrouwerij een biertje dronken. De Whistle buoy brewery.
Kwart over vijf besloten we naar het restaurant te lopen waar we gisteren wegliepen toen er een enorme rij stond. De rij stond er vandaag weer. We stonden vandaag alleen vrij voorin de rij. Na een half uur wachten konden we binnen zitten. Het eten was lekker en we namen een ijsje na. Het ijs was zelfgemaakt. Het is nu 21.00 uur en we zitten lekker warm op de hotel kamer. Buiten begon het te regenen en we hadden het koud gekregen van het ijs. Morgen op tijd op om naar de volgende plaats te gaan.